Viser fram sterke portretter i årets kampanje fra Rosa sløyfe og Dinamo

Forskning på brystkreft gjør en forskjell. Rosa sløyfe har gjennom 25 år samlet inn over 415 millioner kroner til brystkreftsaken. Innsatsen har ikke bare som mål å redde liv, men også forlenge og forbedre livskvaliteten til de som har vært gjennom behandling.

01 Header Bilde Rosa Sløyfe

– Konseptet i årets kampanje handler om det beste beviset på at forskning gjør en forskjell, nemlig alle de som lever etter å ha vært gjennom behandling for brystkreft. Kreativitet handler ikke alltid om å finne på noe nytt, noen ganger ligger som kjent styrken i å kombinere kjente ting på en ny måte. Underveis i arbeidet dukket den gamle låta «Vi lever» opp, men vi trengte en ny versjon for å la folk høre den på nytt. Susanna Wallumrød gikk i studio og spilte inn en gåsehudfremkallende versjon, sier kreatør Sara Flikkeid fra Dinamo.

Hovedfilm.

Brystkreft er den klart hyppigste kreftformen hos kvinner, og forekomsten er økende. I dag vil én av ti norske kvinner utvikle brystkreft i løpet av livet. Mye takket være forskning lever heldigvis ni av ti fem år etter de fikk diagnosen.

– Rosa sløyfe-aksjonen vil prege Norge i hele oktober. Både sløyfen og det sterke uttrykket på årets kampanje blir utrolig godt mottatt i år, og det gjør at veldig mange engasjerer seg. Sløyfen flyr ut av nettbutikken vår, og vi håper mange sikrer seg årets viktigste tilbehør, forteller kommunikasjonsansvarlig Kathrine Barli i Rosa sløyfe, og legger til at årets Rosa sløyfe også kan kjøpes hos samarbeidspartnerne COOP, Lindex, Vitusapotek, Kid og Mester Grønn

Kortversjon 1.
Kortversjon 2.
Kortversjon 3.

– Rosa sløyfe er en sterk merkevare med 25-års historie. Det kunne sikkert være fristende å lage en jubileumskampanje, men det var det aldri snakk om. Vi ville gi rampelyset til dem det gjelder, og med hjelp av 8 utrolig tøffe kvinner som har stått fram med sine usminkede historier håper vi at denne kampanjen vil bidra til innsamlingsrekord. Kampanjen bæres av disse portrettene. Det har vært en sterk, men likevel fin opplevelse for alle involverte. Det håper vi at kommer til utrykk i kampanjen, sier rådgiver John Rørdam i Dinamo.

Intervju 1.
Intervju 2.

Susanna Wallumrød har tolket låta «Vi lever» til årets Rosa sløyfe kampanje. Årets Rosa sløyfe er designet av Fam Irvoll.

08 RS Karusell 01
09 RS Karusell 02
10 RS Karusell 03
11 RS Karusell 04
12 RS Karusell 05
13 RS Karusell 06
14 RS Karusell 07

Involverte

T

Trude Laukli

Makeup

M

Mathias Ingvoldstad

DOP