Wanda tar sats i Norden

Med utendørskampanjer i Oslo og Stockholm skal Wanda skille seg ut. På laget har de Bureau.

Siden oppstarten i 2020 har det gått raskt for den norske logistikk- og lagringstjenesten Wanda. Til nå har de vært best kjent som et «lager på døra». Men nå utvides tilbudet til å også gjelde reparasjon og service på døra.

– Vi kommer alltid til å drive med lagring og logistikk, men det er tjenestene på toppen som virkelig gir merverdi for kundene, forteller Chief Growth Officer, Karin Berg. – Nå reparerer vi sykler, snart sliper vi ski og renser møbler også. Skal du selge sofaen din, vil du kunne mellomlagre den hos oss til du har en kjøper. Også bestiller de hjemlevering fra oss.

– Det er utrolig mye vi har lyst til å fortelle om, men vi ser at vi må porsjonere det ut. I første omgang er det derfor lagring og henting på døra som må frem, sier Berg.

Den jobben har Bureau startet på.

Oslo2x
Oslo3x
Oslo4x
Oslo5x

Nytt kommunikasjonskonsept

Selv om Wanda satser i to ulike land, er konseptet det samme – og på engelsk.

– «Leave it to us» oppsummerer egentlig alt Wanda gjør, forteller kreativ rådgiver, Maja Folgerø. – Fra lagring og logistikk til alle servicekonseptene. Til nå har det nesten vært enklere å kjøpe nytt, enn å reparere og ta vare på ting. Den barrieren forsvinner når Wanda tar seg av hentingen og tilbakeleveringen, mener hun.

– Jeg, for eksempel, gleder meg til å endelig ha skarpe stålkanter i bakken.

Første uttak på det nye konseptet er en rekke utendørs i de nordiske storbyene.

– Heydays har gitt Wanda en tydelig visuell identitet, så det viktigste vi har tilført dem er en stemme, sier Folgerø. – Skal vi fange både nordmenn og (mer) blaserte svensker sin oppmerksomhet, så tror vi det må gjøres med personlighet og humør. Uansett om det er plasskrevende tinder-hobbyer eller bærehjelp som er budskapet.

Stockholm1
Stockholm2
Stockholm3
Stockhom4x

Første nordiske kampanje

Siden Bureau ikke er en del av et større nordisk nettverk, har de knyttet til seg frilans-ressurser i Stockholm.

– Dette er vår aller første nordiske kampanje, men vi håper jo det blir flere, forteller Maja Folgerø. – Selv om vi er naboland, så er det store lokale forskjeller. Det nytter ikke å skrive «nyhet» om noe stockholmere er oversvømt av: De kan nesten få hva som helst på døra.

Allerede merker Wanda at kommunikasjonen har gitt effekt:

– Vi har fått masse positive tilbakemeldinger, og ser også at flere prøver tjenesten for første gang, sier Karin Berg. Nå gleder vi oss til å levere enda flere nyttige tjenester til byfolk!

Involverte byråer

Logo white RGB 01

Bureau