XXL lanserer ny «brand platform» fra terapirommet

Etter at XXL hadde utviklet ny visjon, strategi, nettside, og merkevareplatform, fikk Storm 121 i oppgave å skape internt engasjement hos XXLs 5000 ansatte.

Xxlharald

Løsningen ble å få konsernsjef Pål Wibe til å åpne seg om et gjentagende mareritt knyttet til selskapets merkevareplattform og ansatte.

Andreas Nyheim, kommunikasjonsdirektør i XXL, forteller om bakgrunnen for at denne løsningen ble valgt:

– Vi ønsket å skape størst mulig oppmerksomhet om strategien vår og ny merkevareplattform, og samtidig slippe skuldrene ned, bjuda på og spre litt glede i en tid som har vært krevende for mange.

Ville unngå «Keiserens nye klær»

Regissør Joachim Foss Rønning, som også har skrevet manus og utviklet konseptet, sier:

– Begreper som «Brand Platform» kan fort oppleves både hult og tungt, og er nok noe som hører mer til i dagligtalen til folk som går på jobb i blazer enn blant drøyt 5000 butikk- og lagermedarbeidere. Derfor ble det viktig å komme seg et stykke unna en kommunikasjonsform hvor budskapet fort kan oppleves som keiserens nye klær.

Denne filmen er laget for Harald på XXL Alnabru.

Produsent Ronald Griffin i Storm121, som både har vært teknologileverandør og produksjonsselskap på filmen, stemmer i:

– Denne filmen er et godt eksempel på hvordan personifiseringsteknologien vår, flettet sammen med kreativ historiefortelling, kan treffe med et budskap som er viktig for avsender, samtidig som det blir underholdende og relevant for hver enkelt mottaker. Vi erfarer stadig vekk at i de tilfellene vi klarer å integrere mottakeren i historien, så fungerer personifiserte filmer på sitt beste.

De 5100 unike filmene har nærmere 9500 visninger.

– Det forbløffet oss litt. Sammen med Storm 121 har vi klart å skape den «wow»-effekten vi var ute etter. Dette viser kraften i denne typen innovativ videoteknologi, sier Andreas Nyheim.

Andre involverte

A

Andreas Nyheim

Ansvarlig hos kunde