YS Stat lanserer #jegertillit med Molte på laget 

– Tilliten fra YS Stat styrker vårt byråkonsept og befester vårt solide fagmiljø, sier byråleder og daglig leder Guro Soelberg Martinsen. YS Stat har med sine arbeidstakerorganisasjoner engasjert Molte som totalleverandør til sin nyeste kampanje #jegertillit. Kampanjen lanseres på Arendalsuka 17.august.

22 Molte Prosjekter YSS Poster 02
22 Molte Prosjekter YSS So Me 01
22 Molte Prosjekter YSS Web 01

Under Arendalsuka denne uken lanserer YS Stat sin nyeste kampanje #jegertillit. Dette er en kampanje i kjølvannet av Regjeringens vedtak om tillitsreform i offentlig sektor. YS Stat har som mål å gjøre sine om lag 250.000 organiserte statlige ansatte stolte av den tilliten de er gitt i kraft av sitt virke.

Men det som i utgangspunktet var en bestilling på fem korte kampanjefilmer hos Molte straks blitt til et mye større prosjekt: Molte er nå totalleverandør av kommunikasjons- og markedsføringstjenester for hele kampanjen. På lanseringsdagen, onsdag 17. august, tre måneder etter arbeidet startet, er prosjektet i hovedsak ferdigstilt. YS Stat ved Pål N. Arnesen sier prosjektet har gått over all forventning:

– YS Stat er svært fornøyd med både prosessen og resultatet Molte har levert i forbindelse med kampanjen #jegertillit og nettsiden tillitsreformen.no. Når man sammen jobber med et slikt prosjekt er man avhengig av tillit. Tillit til at man forstår hverandre og jobber mot de samme målene, tillit til at innspill, forslag og avgjørelser tas med både oss som kunde og kampanjens målsetninger i fokus. Den tilliten har Molte levert fra det første møtet og frem til lanseringen av denne flotte og viktige kampanjen.

Byråleder i Molte, Guro Soelberg Martinsen mener Molte med dette har levert et «proof of concept» som bekrefter den faglige profilen byrået har.

– Vi tror at tett samarbeid med kunden og bred faglig forståelse kombinert med spisskompetanse er nøkkelen til suksess. At vi er et godt lag som har det moro på jobb er heller ingen ulempe.

Kampanjen vil også kunne sees på Facebook og deles av YS Stat sine samarbeidende yrkesorganisasjoner Delta, Parat, KY, BFO, Skolelederforbundet, Norsk Tollerforbund, Stafo, SkL og Finansforbundet.

– Det har vært overraskende gøy å lære oss å kjenne organisasjonene og de menneskene vi har utviklet denne kampanjen for. Her har vi utelukkende møtt engasjerte og dyktige mennesker i et bredt spekter yrkesgrupper og organisasjoner. At det skulle være så spennende å lære om Los-yrket eller saksbehandling i Tingretten var vi faktisk ikke forberedt på.

Fengselsbetjent.
Los.

Ettersom kampanjen nettopp er lansert vet vi ikke så mye om resultatene, men signalene er gode.

– Molte har alltid som mål å leverer kvalitet i alle ledd, tenke helhetlig, tydeliggjøre kjernebudskap og sørger for en rød tråd, visuelt og tekstuelt gjennom alle kampanjeelementer. Til syvende og sist skal kommunikasjonen gi en effekt på den måten at målgruppen agerer slik vi ønsker. Det ser vi allerede tendenser til at den gjør nå. Det deles og likes over en lav sko i sosiale medier, forteller Soelberg Martinsen.

Fagområder Molte har levert på er: kommunikasjonsrådgivning, konseptutvikling, idé, manus og regi, film, foto, redaksjonell og reklametekst, grafisk design, animasjon, logo og webdesign, markedsføring, webdesign og utvikling samt en stor dose prosjektledelse.

Involverte byråer

Moltebær
Molte
M

Marit Falkenberg

Prosjektledelse og grafisk design

D

Daniel Jahrø Jensen

Webutvikling

20 Rabagast Rabagasten RGB Pos
Rabagast Film Foto, film og etterarbeid
M

Marius Alexander Nygaard

Foto og etterarbeid

J

Jarl Kristiansen

Foto