Kudos: Max Tomren
Det er Max Tomren i Bleed sin tur til å fremsnakke arbeid.

BIO
Max Tomren jobber som designer og kreativ koder hos Bleed. Han har designutdannelse fra Arkitektur- og designhøgskolen i Oslo.
– Takk Axel! Det er alltid spennende å se hva du jobber med. Og kult å se litt av det som inspirer deg!
Fortell om én eller flere norskproduserte jobber du er glad i
– Liker veldig godt det Erlend Peter Kvam driver med. Mye kult!
– Jeg er også stor fan av arbeidene til Tim Ng Tvedt. Begynner å få en liten samling.
Nevn et eller flere inspirerende internasjonalt/utenlandsk arbeid du gjerne skulle ha lagd selv
– Med hobbybakgrunn i spillutvikling finner jeg ofte inspirasjon derfra. Jeg vil trekke fram denne musikkvideoen av illustratør og kunstner Blake Andrews, som er spilt inn live og delvis improvisert, tatt i ett take, uten klipping eller effekter lagt til, i det litt utdaterte hobby-spillverktøyet Clickteam Fusion.
– Illustratør og tegneserieskaper Robin Vehrs bruker spillformatet til å utvide sin stil og tegneserieunivers med spillet Fröschtage.
– Jeg liker å lage eksperimentelle verktøy, men man trenger nødvendigvis ikke å ha så mye erfaring med utvikling for å komme i gang. «Hundeoperaen» Oikospiel Book I av komponist og designer David Kanaga er et godt eksempel. Med hjelp av scripts, prefabs og 3d-modeller hentet fra asset stores, har han satt sammen og skapt en opplevelse utenom det vanlige.
– Synes det er spennende hva Somnath Bhatt gjør med helt elementære ting som piksler og Photoshop. Noe av prosessen og arbeidene hans kan ses i denne presentasjonen.
Hvem vil du sende stafettpinnen videre til, og hvorfor?
– Jeg sender stafettpinnen videre til Eirunn Kvalnes , som er en svært dyktig og stilsikker designer.