Nostalgitrip
Strategisk rådgiver og rockestjerne, Øistein Engelsen Fjæra, har gått tilbake i tid og plukket sine reklamefavoritter.
BIO
• Strategisk rådgiver i Anti
• Tidligere produsent og noen ganger halvdårlig regissør
• Har samboer, 2 barn og spiller i band
– Takk for tilliten, Andreas.
– Ydmyk som han er så glemte han å fortelle dere om sitt fantastiske band, Dinosaurtegning, som er ute med nytt album nå. Det ville jeg sjekket ut!
Fortell om én eller flere norskproduserte jobber du er glad i
– Det første jeg tenkte på da jeg leste spørsmålet var av en eller annen grunn denne eldgamle fra VG med Carsten Byhring i hovedrollen. Det er noe sjarmerende med merkevarer som tør å ta tak i negative assosiasjoner og bruke dem til sin fordel.
– Det er mange fornuftige måter å bruke Lottopengene sine på, men dette eksempelet fra 90-tallet, med en pur ung Marius Holst på regi, er best.
– Siden jeg først dro på en nostalgitrip, så må jeg nesten dra frem denne klassikeren fra OMO. Alle som har spilt i band har referert til denne på et eller annet tidspunkt.
– Alltid gøy når det lages ting som lurer seg inn i livene til folk på ekte.
Nevn et eller flere inspirerende internasjonalt/utenlandsk arbeid du gjerne skulle ha lagd selv
– Ble kanskje litt vel gubbete stemning her, så her kommer noe litt nyere.
– Det har vært snakket mye om Liquid Death i bransjen, og jeg er fanboy.
– Hvorfor skal man la øl og energidrikk få ha all moroa?
– Og mens vi snakker om øl, her er tidenes beste ølreklamer:
– Til slutt har jeg lyst til å ta med en musikkvideo. Denne fra «The Blaze» elsker jeg:
Hvem vil du sende stafettpinnen videre til, og hvorfor?
– Gir denne videre til fotograf og multitalent, Eirik Evjen i Tinagent. I tillegg til å være en helt vanvittig flink kar, så er han om mulig en enda finere fyr. Få se noe fint' a!
– Hvis dere ikke vet hvem Eirik er, så dukker han opp i denne som seg selv: