Når «je ne sais quoi» skal formidles

Mote står i fokus når Andrea Lütken og Simen Instefjord Ødemotland fra NORD DDB har plukket arbeid de liker og blir inspirert av.

Image001
Kreativt team i Nord DDB: Andrea og Simen.

BIO

Tekstforfatter Andrea Lütken og Art Director Simen Instefjord Ødemotland har jobbet sammen i Nord DDB i 2 år.

– Takk til Henrik og Tor Adam for Kudos-pinnen!

– For å forhindre kurateringsvegring, velger vi å samle vår Kudos under en rød tråd: mote! Vi er langt ifra de største fashionistasene, men under følger allikevel et knippe mote-jobber vi har lagt merke til, og som vi liker godt av ulike grunner. Vi har valgt denne reklamekategorien fordi den til tider er utskjelt blant kreatører pga. mangel på tydelig idé og/eller budskap. Det er som oftest en vag følelse - en je ne sais quoi - som skal formidles. Det er da ekstra gøy når det allikevel funker.

«The first images that they gave me were of a man and an animal—specifically, obviously, a horse,” Driver said. “And their conceit was that your body would match that of a fucking horse. So that’s where we started.» (Les mer her.)

«Burberry Hero».

– Mest av alt beundrer vi kanskje innsalgsevnen til de som har klart å selge inn en visjon som i aller høyeste grad belager seg på håndverk, før håndverk kan finne sted.

«Burberry Open Spaces».

– Vi liker også denne - plagiat-anklager til tross!

«Kenzo World».

– Vi synes det er spennende at motevisninger og underholdning blør inn i hverandre:

Trailer til Savage X Fenty Show.

– Denne musikkvideoen kunne/burde/var kanskje sponset av Adidas?

Nadia Rose - «Skwod».

Og så liker vi disse Fretex-jobbene (med samme, sterke innsikt!) laget med 10 års mellomrom :-)

«Fretex Surprise Catwalk».
«Deg X Fretex».

Hvem vil dere sende stafettpinnen videre til, og hvorfor?

– Vi sender Kudos videre til dyktige, tidligere kollegaer Agnes Hagen Frogner og Nicoline Lysholm i Noe - vis oss noe dere liker!