Kudos fra strandkanten
Kreatørene John E. Njoki og Kim Follesøy-Thuen i Tante Randi har brukt deler av Cannes-oppholdet til å finne frem noen favoritter. De har tatt et steg til siden, nemlig til musikkbransjen.

BIO
John og Kim har jobbet som kreatører i over ti år, i til sammen fem land, og er i dag senior team i Tante Randi.
– Det er råflott å få stafettpinnen overlevert fra de unge, flinke Hanne og Herman fra SMFB. Vi lover å ikke miste ballen!
– Vi synes det har vært mye reklamearbeid i kudos-spalten og nettopp derfor tenkte vi å ta et steg til siden og ta en titt på en nærliggende bransje. En bransje som innimellom går oss kommersielle kreative i næringen. Både når det kommer til kreativitet og effekt. Vi snakker selvfølgelig om musikkbransjen. Bli med på en reise inn i musikkens verden og sjekk ut noe av det mest inspirerende vi har sett i de siste årene. Uansett bransje, egentlig.
Karpe
– Karpe har de siste 10 årene gitt alle som jobber med kreativitet en master class i hvordan man bygger en merkevare. De har tatt sjanser andre artister og merkevarer ikke tør tenke tanken på en gang, og fått mange gangeren igjen for det. Vi bøyer oss i støvet til Chirag, Magdi og alle de andre som jobber med Karpe!

Tommy Cash
– Den eksentriske estlandske rapperen Tommy Cash har siden sin debut brukt kreativitet som sitt sterkeste våpen for å engasjere, noe musikkvideoene hans er et godt eksempel på. Det har gitt Mr. Cash muligheten til å samarbeide med blant annet Adidas, som han lagde 1m lange sko for, Maison Margiela og (kanskje?) McDonalds. For oss er han et godt eksempel på hvorfor vi må ta spinnvill kreativitet på mega-alvor og ikke alt det andre greiene som står i veien for det.

Tyler the Creator
– Det ligger kanskje i navnet at Tyler the Creator ikke bare er en artist, men også en kreatør. Og som kreatør har han mange jern i ilden, altfor mange for å nevne her. Vi ble sist imponert over reklamefilmen han lagde for en koffert til 17. 900,-, som var et av de mange promo-elementene til hans seneste album «CALL ME IF YOU GET LOST».

Beyonce
– Denne listen hadde ikke vært komplett uten Beyonce. Hun er en kreativ kraft som aldri gjør annet enn å imponere! Gudinnen har laget alt fra Netflix film til å være soundtracket i en av DNB’s viktigste kampanjer. Hun er også en av artistene som rent kreativt har banet vei for resten av gjengen vi har med i denne spalten.

– Hvis du som leser dette har lyst på litt inspirasjon, så har vi også laget en spilleliste på Spotify med godlåter fra artistene vi har med i spalten. Den finner du her.
Hvem vil dere sende stafettpinnen videre til, og hvorfor?
– Vi fortsetter festen ved å sende kudos-spalten videre til vår venn Nicolai Astrup Wiik som er regissør i produksjonsselskapet WeMake. Vi vil gjerne se hva og hvem han vil gi kudos!