Kudos fra et omreisende kreatørteam

De nyutdannede kreatørene, Frederik Feiler og Hauk Brochmann, lover veggedyr og gut-punching reklame som slapper.

Gjensidige Kundeutbytte Seleksjon Kim 1810

BIO

Frederik Feiler og Hauk Brochmann er nyutdanna kreatører fra Westerdals. Etter et langt internship i Anorak har de nå pakket kofferten og satt seg på flyet til Stockholm hvor de skal tilbringe måneden som kreatører i Åkestam Holst. Deretter går turen videre til Bob The Robot i Helsinki, før de avslutter året hos &Co i København.

– Takk til Ingrid og Tage for fine ord! Skal vi henge en dag? Ta en øl eller noe?

Fortell om én eller flere norskproduserte jobber dere er glad i

– Vi starter med en jobb fra fjoråret som vi synes er skikkelig smart. Hadde fortjent mer kudos på Gullblyanten.

Storebrand Veggedyrkontroll, av Per Høj.

– Ærlighet varer lengst, sies det, og det er nettopp det som gjør at denne får oss til å le… Bra jobba, Lars og Peter!

Helt nødvendig lagertømming på XXL, av Anorak.

– Til slutt en liten shoutout til Spar Gran på TikTok. Er det ren flaks, eller det verdens mest utspekulerte kjøpmann? Gleder oss til å se casefilmen på denne.

@spargran

HVA ER DET SOM SKJER?? Jo, VI GØNNER PÅ MED MONSTER MULE TIL 5KR PR BOKS! Hvor? SELVFØLGELIG PÅ SPAR GRAN 😍

♬ original sound - Spar Gran

Nevn et eller flere inspirerende internasjonalt/utenlandsk arbeid dere gjerne skulle ha lagd selv

– Du har helt sikkert sett denne før, men den slapper, da. Vi skulle ikke bare ønske at vi lagde den, vi vil være i den. Grovt å kunne fly, forreal (etthundre-emoji).

Open Spaces, Burberry.

– Jøss. Det er faktisk mulig å lage bra 6-sekundere! Oatly Department of Mind Control har helt klart full kontroll. Enkel idé, bra cast, god musikk, digg visuelt.

Shake before use, Oatly.

– Er trailere reklame? Ja, det er jo det. Elleve og tolv år gamle Hauk og Frederik ble i alle fall så overbevist av denne, at de klarte å overbevise foreldrene sine! Spillet var helt ok. Nokså repetitivt med mye kjedelig dialog.

Assassins Creed 3 Trailer.

– Før vi sender stafettpinnen videre, avslutter vi med å trekke frem denne gut-puncheren av en reklamefilm. Brutal, men dessverre også sann. Veldig smart løst.

Back to school essentials, SHP.

Hvem vil dere sende stafettpinnen videre til, og hvorfor?

– …og stafettpinnen kaster vi videre til nettopp Marcus Johnston, som sammen med teamet sitt i BBDO New York tok med seg en Emmy hjem for sistnevnte reklamefilm! Nå bor han i Oslo, og vi var så heldige å bli kjent med han i Anorak. En Australier med stort talent, fete hawaiiskjorter og bedre nettverk enn 5G fra Telia. Vi gleder oss til å se hvem han gir kudos til.