Kreativitet som gjør verden til et litt bedre sted
Ukas fremsnakkere blir lovpriset av forrige innehaver av stafettpinnen: Avgangsstudentene Ingrid Gulaker Skoglund og Tage Hogness.

BIO
Ingrid Gulaker Skoglund og Tage Hogness går nå tredje året på Westerdals, hvor de tilbringer dager og netter i håp om å bli geniale kreatører.
– Først og fremst, takk til Sebastian. TAKK for det enorme presset du har satt på oss i tiden frem til 2055.
Fortell om én eller flere norskproduserte jobber dere er glad i
– For å få senket skuldrene litt starter vi med en enkel, men kreativ reklamefilm for Oda som får oss til å le.
– Siden vi fortsatt er studenter, må vi også nevne denne reklamefilmen for Telia. Den er textbook perfect, og hadde garantert oss en A på eksamen (om den ikke var laget fra før av da).
– Denne kampanjen er rett og slett en hjertevarmer. Her har kreativitet virkelig brukt til å gjøre verden til et litt bedre sted. Vi skulle ønske vi hadde laget den selv.
Nevn et eller flere inspirerende internasjonale/utenlandske arbeider dere gjerne skulle ha lagd selv
– «Kolonial» er ikke det eneste som ikke funker like godt når det oversettes. I denne kampanjen griper Duolingo sjansen til å hjelpe folk med oversettelsesproblemer de visste, og ikke visste, at de hadde. Vi synes dette er en utrolig kul måte å utnytte merkevaren sin unike posisjon på.
– Det er jammen meg bra at de ikke er lov å reklamere for alkohol i Norge, fordi denne kampanjen gjør oss fryktelig tørste. Et utømmelig konsept, hvor kampanjen fra 2021 fungerer like godt som den første i rekken.
– Det er alltid gøy når små ting får enorm oppmerksomhet gjennom sosiale medier. Dette stuntet er vårt beste eksempel på diskré, men genial markedsføring. Low risk, high reward.
Hvem vil dere sende stafettpinnen videre til og hvorfor?
– Vi vil sende stafettpinnen videre til Hauk Brochmann og Frederik Feiler, våre storebrødre fra Westerdals. Lykke til i voksenjobb.