Overtidsmat

Ukens kreatør-team, Torbjørn Havn og Per Berge Moe, har dedikert sin kudos til reklame i overtidsmatens navn.

Skjermbilde 2023 06 19 kl 11 42 31
Torbjørn Havn og Per Berge Moe.

BIO

Per Berge Moe og Torbjørn Havn jobber som kreativt team i Publicis Kitchen. De er begge fra Stavanger, og i tillegg til å være makkere er de også søskenbarn.

– Takk for stafettpinnen Axel og Kaja.

– Vi starter vår spalte med litt korrektur. Vi har ikke bløde konsonanter, men skaRRRRRete r-er. Det burde jo du vite, Axel, som helt tydelig hadde en legendarisk slektning i Stavanger:

Per Inge Torkelsen.

Nevn et eller flere inspirerende internasjonalt/utenlandsk arbeid dere gjerne skulle ha lagd selv

– Vi tar utgangspunktet i et godt overtidsmåltid når vi finner frem reklame som frister oss, og starter selvfølgelig med hovedretten og overtidsfavoritten, Pizza:

– Ketchup hører til på pizza. Om du vil diskutere det, send gjerne en mail til Kjetill.nybo@publicis.no. Du må gjerne være litt bastant. Vi foretrekker alltid Heinz eller Curtice Brothers.

«Ketchup to the Rescue» for Curtice Brothers av Ogilvy Germany.
Skjermbilde 2023 06 19 kl 12 14 51
Heinz Fraud Ketchup.
Skjermbilde 2023 06 19 kl 12 13 59
Skjermbilde 2023 06 19 kl 12 14 09

– ...også liker vi øl, og disse:

MIXWELL - «Freedom».
Anheuser Busch Beer fra 1996.
VINYL-COASTER Launch - Budweiser.

Fortell om én eller flere norskproduserte jobber dere er glad i

– Hvis pizza-butikken har gått tom for pizza, hender det av og til at vi velger pølser. I hvert fall etter å ha sett Pol sin grillreklame for Extra:

– Og en god dessert på toppen

Oslos byggeplasser gjennom Litago-briller, av SMFB.

– Til slutt kan de som skal jobbe overtid benytte seg av denne reklamen fra Foodora. Laget spesifikt for denne artikkelen:

Skjermbilde 2023 06 19 kl 14 57 53
(Tusen takk til Foodora og Kåre Sagård).

Hvem vil dere sende stafettpinnen til, og hvorfor?

– Vi vil gjerne holde kudosen i familien og sender den videre til Sollin Sæle.