Sex, dop og reklame

I ukens Kudos snakker kreatørteamet Kaja Wang og Axel Bjørne-Larsen i ANTI om de viktige tingene i livet.

352826927 1002880224043027 8023473945459511857 n
Kaja og Axel speider etter gode idéer.

BIO

Axel Bjørne-Larsen og Kaja Wang jobber i samme kreatørteam i ANTI, tidligere har de jobbet i andre byråer med andre folk. De bruker store deler av arbeidsdagen på å lage reklame og en liten del på å trene kråkene i Sofienbergparken til å stjele klokker og penger i bytte mot mat.

– Takk til Line for stafettpinnen, vi løper avgårde med den og kommer aldri tilbake.

– Vi har lett etter reklame som treffer på de tre tingene vi spør oss selv når vi lager reklame. Er det rart? Er det morsomt? Gir det mening? Er svaret JA! Da er det bra.

Nevn et eller flere inspirerende internasjonalt/utenlandsk arbeid du gjerne skulle ha lagd selv

– Det har vært mye fokus på at ungdommen elsker kokain i nyhetene i det siste. Det er sikkert fordi de ikke har sett denne gode gamle colombianske anti-kokain-kampanjen:

– Og apropos «det hvite gullet»: Godteri er også avhengighetsskapende, dog ikke like skadelig som kokain. Her er en knallgod koreansk godteri-reklame som alle burde sniffe på:

Å spille på sex er et billig reklametriks, men akkurat her så er det det eneste riktige. Laget av noen svensker i Sverige:

Fortell om én eller flere norskproduserte jobber dere er glad i

– Norsk kulturlandskap, bunad og kulokk er ingrediensene som må til for en veldig norsk, men også veldig morsom reklame. Laget av Try for Tine:

Hvem vil dere sende stafettpinnen til, og hvorfor?

– Vi vil gjerne sende stafeDDpinnen videre til Torbjørn Havn og Per Moe i Kitchen. De har bløte konsonanter, bløte hjerter og legger ofte hodet i bløt.