Tøys og tårer

TRY har fått et nytt team innad i byrået. Tidligere kreativ leder i Apt, Nicklas Hellborg, teamer opp med Thea Bjørndal Iversen. De har jobbet mye sammen tidligere og har mange felles reklamefavoritter.

Nicklas thea
Thea og Nicklas.

BIO

Thea Bjørndal Iversen og Nicklas Hellborg, kreativt team i Try Reklame

– Først og fremst: Tusen takk til livets shoutout fra AC og Casper som vi savner hver dag. Dere er dødsbra og We Are Live er heldige som har fått dere.

Fortell om én eller flere norskproduserte jobber dere er glade i.

– Det er rett og slett umulig å ikke nevne Granca, Granca, Granca av Morgenstern for Finn.no. Den låta er fantastisk, og musikkvideoen gir gode vibber til den tiden Erlend og Steinjo regjerte på NRK3. In a very good way, der altså. Og en slags minikudos til Slå på Ring.

– Det beste av alt er at den selvfølgelig også får dritbra respons på sosiale medier. Det tyder på én ting: Har man det gøy når man lager reklame, får andre det gøy også.

«Granca, Granca, Granca» av Morgenstern for Finn.no.

– Det å le er like viktig for oss som å bruke jobben vår til å påvirke verden i en positiv retning.

– Og er det ikke nettopp det som er så spennende med dette faget, da? En dag lager du vibrator-reklame, en annen dag får du folk til å begynne å hylgråte, sånn som Anorak gjør med denne nydelige og viktige Amnesty-filmen.

Av Anorak for Amnesty, regi Marius Holst.

Nevn et eller flere inspiserende internasjonale arbeider dere gjerne skulle ha lagd selv.

– Da KFC plutselig en dag gikk tom for kylling, løste de det på verdens enkleste og beste måte. De turte å legge seg flate, og sa unnskyld på en ryddig, men sykt modig måte. De bokstavelig talt fucket opp sin egen logo og merkevare ved å gjøre det man gjør når man innser at man har driti seg ut: Banning. Megakudos fra både tekstforfatter og AD her.

Kfc fck

PalauPledge er både viktig, vakkert og velgjort. Det er gøy når man bruker en allerede eksisterende plattform til å påvirke folk. Denne jobben er så stor, men samtidig så enkel.

The Palau Pledge.

– Man kan ikke ha en svenske i teamet uten å nevne Roy Andersson. Det han har gjort for reklamefaget er rett og slett svinsoft og jättebra. For eksempel disse her er jo rimelig legendariske:

Roy Andersson for Falcon Bayerskt.
Felix - Ketchup utan socker, Roy Andersson.

Hvem vil dere sende stafettpinnen videre til, og hvorfor?

– Her vil vi benytte sjansen til å snoke litt i livene til våre tidligere kollegaer i SMFB, Alex og Hans Magne. Hva driver dere med om dagen? Vi er nysgjerrige! Fortell!