120 klare for årets Gulltusjen

Hele 120 deltakere skal konkurrere i Gulltusjen som arrangeres på Westerdals, Høyskolen Kristiania den 28.februar.

92391 7fed3 original
Marie Sundling er leder for strategi, marked og kompetanse i Amedia.

Gulltusjen er en idekonkurranse for alle student- og kreatørteam under 30 år. Teamene må bestå av to personer og det er papirannonsen som står i fokus. Konkurransen går ut på at alle teamene får i oppgave å skissere en avisannonse for et gitt case/produkt i løpet av seks timer, kun ved hjelp av tusj og papir. Teamet med den beste ideen vinner.

Gulltusjen arrangeres av Amedia, og for femte året på rad gjør de det i samarbeid med CAPA og Westerdals, Høyskolen Kristiania. Det konkurreres i to kategorier, en for studenter og en for reklamebyråansatte. Det kåres dermed også to vinnere.

Premieres med 20 000 kroner

Teamet som vinner i kategorien for reklamebyråer representerer Norge i Young Lions Print i Cannes 16.-19.juni. For å kunne delta i denne kategorien må man være 30 år eller yngre og være fast ansatt i et byrå som jobber med kreativitet og kommunikasjon.

Årets jury består av Espen Haugen fra Kitchen, Kim Gothard Taanevig fra Maverix, Knut Røse fra Schjærven reklamebyrå og Marie Sundling fra Amedia Salg og Marked.

– Gulltusjen er konkurranse hvor papirannonsen og kreativitet settes i fokus. Det er viktig for oss at yngre kreatører blir bevisste på avis som mediekanal, hvilke muligheter som foreligger og ikke minst hvilken effekt bruk av printmediet gir, sier Marie Sundling, som er leder for strategi, marked og kompetanse i Amedia.

I fjor var det Hanna Hereid Ringheim og Ingrid Serine Hvidsten fra Westerdals som vant i kategorien for studenter. I kategorien for reklamebyråansatte var det Anna Berg Gjendem og Jens Bjørklund fra Anorak som stakk av med seieren (se fjorårets vinnerjobber her).


Annonse: