Storfangst for TRY i Epica

TRY ble kåret til «Independent Agency of the Year», vant to gull, fem sølv og en bronse i The Epica Awards. Det ble også edelt metall på Anorak og Morgenstern.

Før helgen ble det klart at TRY fikk med seg åtte priser hjem fra Epica Awards, som i år foregikk i Amsterdam. Byrået vant både gull (Humour), sølv (Retail Services) og bronse (Best Use of Music) for filmen «Smarthouse», der Rema 1000 driver gjøn med stemmestyring og smarthus for å understreke det langtlevende konseptet «Det enkle er ofte det beste». 

TRY vant også gull og to sølv for DNB-jobbene «The Sneaky Pillar» (Financial Services), «Ingenting» (Integrated Campaigns) og «Silent Night» (Financial Services), i tillegg til et sølv til TINE for «Fjøsnissen» (Food) og en sølv til Norsk Tipping/Flax for «Shit in Space» (Humour).

Noen dager etter hovedprisene, ble det kjent at TRY også ble kåret til «Independent Agency of the Year» (denne artikkelen ble oppdatert 22. november).

Anorak vant to bronse for Amnesty og Rikstoto med henholdsvis «No Consent, No Fairytale» (Social) og «The Horse Expert» (Recreation & Leisure), mens Morgenstern vant bronse for jobben der 7-Eleven advarer turister mot å ligge med nordmenn: «Welcome to Norway – The Land of Chlamydia».

Andre høydepunkter:

• Network of the Year: McCann Worldgroup
• Agency of the Year: Forsman & Bodenfors
• Production Company of the Year: Blur Films

Frankrike toppet landsrankingen med 53 priser, inkludert 12 gull.

Se alle vinnerne på epica-awards.com.

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.