TRY vant Eurobest-Grand Prix

TRY ble tildelt Grand Prix i Media-kategorien for DNB-kampanjen «Dyrenes nødnummer». Byrået ble også kåret til årets uavhengige byrå i Europa med hederstittelen «Independent Agency of the Year».

91668 71111 feature
Skjermbilder fra «Dyrenes nødnummer» for DNB.

Tirsdag var det klart at TRY hadde gjort et bra Eurobest-år, der særlig kampanjen «Dyrenes nødnummer» for DNB gjorde det godt, med gull og to sølv i Media-kategorien, og en bronse i Health.

Torsdag ble det altså klart at jobben vant Grand Prix i nettopp kategorien for Media, mens TRY for andre gang på kort tid ble kåret til Independent Agency of the Year (Jung von Matt/Limmat i Sveits kom på andreplass, med franske Herezie på tredje).

Byrået opplevde nemlig en triumf av samme kaliber i november da det ble hedret med tilsvarende tittel i Epica i tillegg til medaljefangsten på to gull, fem sølv og en bronse.

Det er Caroline Riis og Eirik Sørensen som er det kreative teamet på «Dyrenes nødnummer». Produksjonsselskapet er Tangrystan (regi: Ida Thurmann-Moe og Andreas Grødtlien), Try Apt har laget den digitale delen og mediebyrået er Try Opt.