360 er årets beste magasin

Dinamo Magazine vant gull i hovedkategorien «Årets beste magasin» og to bronse under Gullpin 2012.

9304 36a94 original
9305 29da4 original
9306 1cee9 original

Med magasinet 360, produsert for Oslo Lufthavn, fikk Dinamo Magazine den gjeve prisen «Årets beste magasin» da PIN (publiseringsbyråene i Norge) arrangerte Gullpin 2012 på Hotel Continental tirsdag 13. mars.

– Det er veldig hyggelig å bli tildelt denne prisen. 360 har siden starten for et år siden fått svært gode tilbakemeldinger fra reisende ved Oslo Lufthavn, og vi mottar stadig e-poster fra fornøyde lesere over hele verden. å lage et magasin som går utover landegrensene både når det gjelder innhold og målgruppe er inspirerende, og vi er glade for friheten OSL gir oss i arbeidet, sier redaktør for 360, Randi Fuglehaug.

Nominert i 4 av 5. Byråfolk og utgivere var samlet for utdeling av priser til vinnerne av årets beste magasin, forside, foto, design, reportasje, redaksjonelle samspill og digitale publikasjon. Det var stor konkurranse i år, og mange sterke bidrag ble vurdert.

Av totalt 7 kategorier sendte Dinamo Magazine inn 5 og ble nominert i 4 kategorier: Gull for «Årets beste magasin», bronse for «Årets beste bruk av foto» og bronse for «Årets beste forside».

Høy kvalitet på innhold. Oslo Lufthavn lanserte første utgave av magasinet 360 i mars 2011, og har til nå publisert åtte utgaver.

– God dialog og teamwork med Dinamo Magazine, samt våre samarbeidspartnere, har vært viktig for å levere et produkt vi kan være stolte av. Magasinet representerer hva OsloLufthavn vil formidle til sine reisende og besøkende, hvor vi ønsker å formidle reiselyst og relevant informasjon om både destinasjoner og lufthavnen. Høy kvalitet på innhold har vært stikkord i vårt arbeid med magasinet. Prisen «årets beste magasin» betyr således mye for oss og alle våre samarbeidspartnere, og vi gleder oss til videre utgivelser, sier Espen Ettre, direktør for Eiendom og Kommersiell utvikling.

Juryens begrunnelse
. «Årets gullvinner har et magasin med spennende tematiserte innganger og variert innhold, som gjør at et økende antall leser magasinet. Dette har også annonsørene fått med seg. Magasinet er godt redigert, visuelt spennende og variert. Juryen har lagt vekt på at magasinet har oppnådd svært gode resultater i forhold til målsettingen.»

Her er årets vinnere:

Årets beste magasin

• Gull: 360. Utgiver: OSL - Oslo Lufthavn. Byrå: Dinamo Magazine
• Sølv: Innsats. Utgiver: Forsvarets mediesenter. Byrå: Redink
• Bronse: Perspective. Utgiver: Flyktninghjelpen. Byrå: Teft Design

Årets beste forside
• Gull: Norsk politi. Utgiver: Politiet. Byrå: Teft Design
• Sølv: Perspective. Utgiver: Flyktninghjelpen. Byrå: Teft Design
• Bronse: 360 grader Oslo. Utgiver: OSL – Oslo Lufthavn. Byrå: Dinamo Magazine

Årets beste reportasje
• Gull: «Iraks glemte barn», Magasin: Redd Barna, Byrå: Teft, Utgiver: Redd Barna, Journalist: Elin Toft
• Sølv: «På loffen i Nord», Magasin: Fjell og vidde, Byrå: Fete typer, Utgiver: Den norske turistforening, Journalist: Mari Kolbjørnsrud
• Bronse: «Havets voktere», Magasin: Innsats, Byrå: Redink, Kunde: Forsvarets mediesenter, Journalist: Theis Roksvåg Pedersen, Foto: Theis Roksvåg Pedersen

Årets beste bruk av foto

• Gull: Innsats. Utgiver: Forsvaret, Byrå: Redink
• Sølv: Glad i mat. Utgiver: ICA. Byrå: Teft Design
• Bronse: 360. Utgiver: OSL - Oslo Lufthavn. Byrå: Dinamo Magazine

Årets beste digitale publikasjon
• Gull: Ikke utdelt
• Sølv: iPad-applikasjonen/magasinet «Innsats». Utgiver: Innovasjon Norge. Byrå: Fete typer.
• Bronse: Gode Rom. Utgiver: Moelven. Byrå: Redink.

Årets beste design

• Gull: Innsats. Utgiver: Forsvaret. Byrå: Redink
• Sølv: K-magasinet. Utgiver: KongsbergGruppen. Byrå: Teft Design.
• Bronse: People and projects. Utgiver: DNO. Byrå: Redink.

Årets beste redaksjonelle samspill
• Gull: NHO 2011. Utgiver: NHO. Byrå: Redink
• Sølv: Innsats. Utgiver: Innovasjon Norge. Byrå: Fete typer
• Bronse: People and projects. Utgiver: DNO. Byrå: Redink