Ærlig Avonova-kampanje vant Sølvmikken for oktober

Anorak har vunnet Sølvmikken for oktober med en kampanje for alt-i-ett-løsningen Avonova Assist.

Stein Øixx
Anorak-teamet Øistein Markus Holm og Stein Simonsen står bak Sølvmikken-vinneren i oktober for Avonova Assist.

Avonova Assist er en alt-i-ett-løsning som avlaster bedrifter fra mange av de mest tidkrevende oppgavene med å følge opp helse og trivsel for hver enkelt ansatt. Anorak har bygget sin kampanje rundt ideen om firmanavn som reflekterer hva noen bedrifter faktisk bruker tiden sin på. Dette gjenspeiles i radiospottenes titler, som eksempelvis «Kjærlighetssorg, Kort lunte & Feil sittestilling» og «Gradert sjukmelding, Fullt beger & Munnhuggeri».

Juryens begrunnelse har også latt seg farge av det samme fenomenet:

«Her var hele juryapparatet enige: Det kan bli litt mye personalgreier. Bare spør Sølvmikkjuryen med sykt barn, plutselig kundepresentasjon og en som måtte i offline, du snakker med Victoria. Morsomt, relevant og deilig rett på. Gratulerer!»

Det er Øistein Markus Holm og Stein Simonsen som er det kreative teamet hos Anorak. Det er den andre Sølvmikken duoen tar i år, etter å ha vunnet med en Sector Alarm-kampanje i januar.

– Sølvmikk-nyheten hadde samme effekt som Avonova Assist har på alle små- og mellomstore bedrifter som bruker tjenesten: Vi ble umiddelbart både friskere og mer motivert, sier det kreative teamet i en kommentar.

Det er Sagveien Resort som har produsert kampanjen.

Kjærlighetssorg, Kort lunte & Feil sittestilling

Kjærlighetssorgkortluntefeilsittestilling.mp3
Last ned

Migrene, Kvalm & Utbrent

Migrenekvalmutbrent.mp3
Last ned

Gradert sjukmelding, Fullt beger & Munnhuggeri

Gradertsjukemeldingfullbegermunnhuggeri.mp3
Last ned

De tøffeste arbeidsklærne i galaksen

Både Og og skuespiller Fridtjov Såheim har laget sine beintøffe og ofte sølvmikkpremierte radiokampanjer for Blåkläder i rundt 12 år, alle tuftet på samme kreative konsept.

I kampanjen som har vunnet andreplassen i oktober, demonstrerer de at tøffhet i Blåkläder-sammenheng på ingen måte er ensbetydende med macho, noe Sølvmikkjuryen også bet seg merke i:

«Vi lar oss fortsatt underholde av de velkjente og velproduserte Blåkläder-spottene. Og i «Hverdagshelt» har dere til og med klart å fornye konseptet med en kledelig tvist. Flotte greier! Så er det jo lov å håpe på en egen kolleksjon med mammakläder. Hadde vært litt gøy, det?»

Det er Eskil Paus og Øystein Johnsen som er det kreative teamet hos Både Og, som også har produsert kampanjen.

Tannlegepremie

Tannlegepremie.mp3
Last ned

Hverdagshelt

Hverdagshelt.mp3
Last ned

Destillert veiraseri

I TRYs radiokampanje for Skoda, som har tatt tredjeplassen i månedens Sølvmikk, møter vi et knippe folk som befinner seg på et spekter mellom passiv-aggressiv og illsint etter å ha blitt utsatt for hensynsløse bilister. Alt for å fremme Skodas smarte og automatiserte løsninger på områder som cruise kontroll, LED-lys og parkering.

Sinnataggene i radiospottene har juryens sympati:

«Vi kjenner oss smertelig igjen i dramatiseringene, og elsker at skuespillerne får være sinna på sin foretrukne måte. God innsikt, flott cast og en lett og behagelig overgang til VO. Er det lov å si simply clever? Ja går greit, det.»

Det er Hallvard Vaaland & Mathias Sandvik som utgjør det kreative teamet hos TRY. Radioproduksjonen er gjort av Verdens Sterkeste Mann.

Barn leker

Barn-leker.mp3
Last ned

Langlys

Langlys.mp3
Last ned

Nedisete vinduer

Nedisete-vinduer.mp3
Last ned

Parkeringsplass

Parkeringsplass.mp3
Last ned

Om Sølvmikken

Sølvmikken premierer den beste radioreklamen, og er en utmerkelse som deles ut av P4, Bauer Media og Kreativt Forum hver måned. Du finner alle Sølvmikken-vinnerne på gullmikken.no.