Ærlig FINN-reklame vant Sølvfisken for mars

Filmen «Barnevogn» fra Morgenstern og FINNs «Fiks ferdig»-kampanje har vunnet Sølvfisken-juryens hjerter i mars.

Motbakke

På sensommeren i fjor slapp FINN en kampanje med fire ærlige filmer som handlet hvor pes det kan være med brukthandel, det være seg pruting, avtaler som ikke overholdes og merkelige misforståelser.

Løsningen på problemet: «Fiks ferdig – meldingsfri handel», en funksjon som gjør det å kjøpe brukt veldig likt som det å kjøpe nytt. Du trykker på en knapp og får pakken rett i postkassen.

– Vi syns det er tøft av FINN å ville snakke om et av sine svake punkter. Også er det jo litt deilig og kunne signere med løsningen til slutt, fortalte kreatørene bak kampanjen, Anders Muurman Holm og Sebastian Prestø da kampanjen ble lansert.

Reklamefilmene er produsert av Morgenstern selv, med Muurman Holm og Prestø på regi. Filmen ble produsert av Yakob Dahl Changezi, mens Camilla Kim Kielland og Mona Larsen var henholdsvis konsulent og prosjektleder.

– Godt karikert

Juryen sier seg godt fornøyd med månedens fiskefangst.

– Sølvfisken for mars går til Finn.no «Barnevogn». Juryen ble fort enige om denne. En veldig underholdende film, med en fortelling som «går opp», hvor tjenesten er tydelig til stede i kjernen av historiefortellingen, og hvor både historie og karakterer er lette å gjenkjenne og nikke til. Godt karikert. Godt produsert.