FINN med ærlig reklame om hvor masete kjøp og salg kan være
Det er mye pent man kan si om bruktkjøp og sirkulær-økonomi. Men det er jo unektelig endel pes også. Akkurat det er bakteppe for de nye reklamefilmene Morgenstern har laget for Finn.no.
Aktuelt byrå
Morgenstern
– Vi er en av landets best likte merkevarer, men har jo noen mangler som alle andre. Og er det noe vi vet folk ikke elsker med FINN så er det alle meldingene man må jobbe seg gjennom. Pruting, avtaler som ikke overholdes og merkelige misforståelser, forteller markedssjef Hanne Lill Johnsen.
– Nå lanserer vi heldigvis «Fiks ferdig - meldingsfri handel». En funksjon som i korte trekk gjør det å kjøpe brukt veldig likt som det å kjøpe nytt. Du trykker på en knapp og får pakken rett i postkassen, fortsetter Johnsen. – Allerede nå er det over 500.000 annonser ute med muligheten for å handle tingene «Fiks ferdig». Vi får feedback fra både kjøpere og selgere på at dette er en funksjon de virkelig elsker.
Reklamefilmene er produsert av Morgenstern selv.
– Vi syns det er tøft av FINN å ville snakke om et av sine svake punkter. Også er det jo litt deilig og kunne signere med løsningen til slutt, avslutter kreatørene bak kampanjen, Anders Muurman Holm og Sebastian Prestø.
Involverte byråer
Camilla Kim Kielland
Rådgiver
Sindre Grøn
Motion design
Yakob Dahl Changezi
Produsent
Sebastian Marcussen
Produksjonsleder
Astrid Sætren
Scenograf
Tom Jørgensen
Innspillingsleder
Morten Solum
Lyd
Sandra Siff
Sminkør
Joséphine LaCroix
Klipp
Didrik Bråthen
Grade
Keep Casting Casting
Espen Syversen
Lyddesign