Amerikansk reklamepris til JCP

Det ble både gull og sølv for PR- og reklamebyrået JCP PRAD i den amerikanske reklamekonkurransen Communicator Awards.

Com Aw Forslag3

– Ingenting er så gøy som å vinne priser med kunder som tør å bli utfordret, sier byråleder Lars Eia Kirkholm i JCP PRAD.

Dette er andre år på rad at byrået representerer Norge og går av med seieren i konkurransen.

– Selv om det ikke ble fysisk utdeling i år heller, synes vi det er så gøy å vinne priser med kunder som tør å bli utfordret og med caser vi er skikkelige stolte av, sier Kirkholm.

– Full klaff

Gullet gikk til Redningsselskapets «Norges kuleste sommerjobb», som hevdet seg i kategorien Educational & Instructional for Social. TikTok står sentralt som en del av løsningen og kampanjen har tidligere vunnet stort i blant annet European Excellence Awards. Markeds- og salgsdirektør i Redningsselskapet, Fredrik Sahlin, er ikke i tvil om hvorfor kampanjen fortsetter å hevde seg internasjonalt.

– I Redningsselskapet tør vi å gå nye veier. Da JCP PRAD presenterte «Norges kuleste sommerjobb» som en måte å kommunisere bredt ut til de unge på, ble det full klaff. Etter sommerkampanjen har vi fortsatt med det gode samarbeidet på TikTok og snakker til en helt ny målgruppe for Redningsselskapet, sier Sahlin.

Jan Egils motebutikkmareritt

I tillegg til gull vant JCP PRAD også sølv for reklamefilmene de laget med Tangrystan for Zalando. Filmene i kampanjen «Shopping Doesn’t Need To Be Annoying» tok for seg morsomme og ganske irriterende situasjoner man kan oppleve i klesbutikker.

Bak begge jobbene står kreatørduoen Victoria Allan og Christian Kruse i JCP PRAD.

– Meldingen om prisene tikket inn under pannekaketirsdagen her hjemme, så det ble en ekstremt bra tirsdag. Både for seksåringen og meg, sier Christian. – Det å vinne både gull og sølv i Communicator Awards er ikke gjort i en håndvending. Dette er en skikkelig laginnsats fra mange flinke folk i JCP og på kundesiden, sier Victoria.