ANTI og NAF på shortlist, nye vinnersjanser for TRY og IKEA

«The Trash Collection 2021» er shortlistet to ganger i kategori for Creative Strategy, mens «Hullevisa» for NAF av ANTI er shortlistet i Brand Experience & Activation.

Naf spilledåsex

På Cannes Lions’ andre dag er IKEAs «The Trash Collection 2021» av TRY allerede premiert med gull i Print & Publishing og shortlistet ti ganger. Kreatørene Eirik Sørensen og Caroline Riis var i Cannes og tok i mot gull-løven under utdelingen mandag kveld.

Tirsdag formiddag ble det klart at arbeidet har fått to nye shortlist-plasseringer, begge i kategorien Creative Strategy.

En spilledåse inspirert av norsk veistandard

Det ble også offentliggjort en tredje norsk shortlistplass, nemlig NAF-jobben «Hullevisa» («The Bumpy Road Music Box») laget av ANTI, jobben som vant Brings DM-pris under Gullblyanten 2021. NAF og ANTI lagde en spilledåse med musikk basert på norsk veistandard, som de sendte til potensielle regjeringsmedlemmer i forkant av Stortingsvalget. Jobben er nominert i kategorien Brand Experience & Activation Shortlist.

Det er Gerd Stangeland og Nina Bugge som har vært kreativt team på jobben hos ANTI.

Så langt i festivalen teller vi 15 shortlistplasseringer og ett gull til norske byråer. Prisene i både Brand Experience & Activation og Creative Strategy deles ut onsdag kveld.

Se casefilmen til «Hullevisa» her.