Bronseløve til POL og Audi

Reklamefilmen «Don’t Hate. Imitate» for Audi e-tron med Kristoffer Hivju ble belønnet med bronse i Direct Lions.

Hijvuaudi

Will Ferrells voldsomme utfall mot Norge, i en reklamefilm for GM send under Super Bowl i februar, vakte oppsikt verden over. Da dro regissør Aksel Hennie og skuespiller Kristoffer Hivju sporenstreks til Golsfjellet for å forsvare Norges ære. Resultatet ble reklamefilmen «Don’t Hate. Imitate», og det er POL som står bak, med det kreative teamet Robert Radoli og Thorbjørn Ruud i spissen.

Filmen mottok tirsdag ettermiddag Cannes-bronse i Direct Lions i kategori for Real-time Response. Dette er den tredje bronsen til norske byråer så langt i den virtuelle festivalen, etter at Sollin Sæle og #beholdoslo ble premiert med to på mandag.

En annen norsk jobb som var nominert i Direct Lions var «422 livsviktige Facebook-filmer» for Røde Kors av TRY, som også var nominert i Media Lions, men uten å nå opp i noen av kategoriene. Jobben har en ny sjanse til å vinne torsdag i Creative Data-kategorien, der den har to nominasjoner. Heller ikke «Steal Our Employees» for McDonald’s av NORD DDB nådde opp i Direct.

Try hadde også to vinnersjanser for #huninvesterer-kampanjen for DNB i PR-kategorien, men uten å nå opp.