BRUNCH om Gullkalven-samarbeid: – En slags superinspirerende talentscouting

Gullkalvens digitale brief-uker er i gang, og i dag slippes briefen til BRUNCH Oslo.

Brunch
På bildet (fra venstre): Simen Sadeghi-Braathen, Sissel Pettersen, Andrea Csak, Bård Rostrup Gabrielsen, Hadrian Hiorth og Markus Ivan Johansson i BRUNCH.

Den første uka av Gullkalvens digitale brief-uker er over, og i dag slippes den andre av tre briefer. I forrige uke fikk studentene bryne seg på en brief fra Atyp, og denne uka er det en brief fra Brunch som står for tur.

– Det var jo kjempegøy å delta i Gullkalven da vi var studenter, og nå som vi har stablet vårt eget lille byrå på beina er det en ypperlig måte å se hva vi må bli bedre på, sier Bård Rostrup Gabrielsen i Brunch.

Videre forteller Gabrielsen at han mener studenter ofte er de flinkeste på å komme med nyvinnende og halvsprø idéer.

– For oss blir det en slags superinspirerende talentscouting, sier han.

En siste sjanse til å vise seg frem

Ifølge Gabrielsen er ikke Gullkalven bare en prisutdeling, men en markering.

– For de på sisteåret er det her man får sin siste sjanse til å dra på litt ekstra og fjase det til skikkelig en siste gang før man går ut i jobb. Den bør man benytte seg av.

– Vanskelig å skremme folk til å ta vare på havet

Briefen fra Brunch har Nordic Ocean Watch som kunde, og den går ut på å synliggjøre og mobilisere rundt en av truslene mot livet i havet. De ønsker en kampanje eller et initiativ som tvinger frem positiv endring.

– Det er vanskelig å skremme folk til å ta vare på havet, så kanskje det er lettere å lage noe som gir grunn til optimisme? spør Gabrielsen.

Til slutt har han et siste tips til studentene i arbeidet med briefen:

– Husk at man ofte tenker bedre i friluft enn inne på et klamt hjemmekontor. Husk å ta pauser og drikk vann!

Overnattinger i Hoddevik som premie

I tillegg til at byråene som er en del av de digitale brief-ukene skal gi ut hver sin brief, skal de også premiere hver sin vinner. Brunch slår på stortromma med denne ukas premie, og gir ut overnattinger i Nordic Ocean Watchs base i Hoddevik.

– I Norges mest instavennlige omgivelser får de se hva grasrotengasjement kan føre til (en silo stappfull med sortert plast fra stranden) og teste surfing. En ganske kul premie for alle som ikke har vannskrekk, tenker vi, sier Gabrielsen.

Gullkalvens brief-uker varer totalt i tre uker, og i neste uke slippes dermed den tredje og siste briefen. Denne briefen gis av Kitchen.

Gullkalven brief 01
Gullkalven brief 02
Gullkalven brief 03

Om Gullkalvens digitale brief-uker

Gullkalven har i flere år arrangert briefkvelder i samarbeid med bransjen som et supplement til den originale konkurransen. I år arrangeres konseptet for første gang gjennom tre digitale brief-uker, og med på laget er byråene Atyp, Brunch og Kitchen.

Om Brunch

Brunch er et lite reklamebyrå med stor kapasitet. De ansatte har erfaring fra noen av Norges og verdens største merkevarer, gjennom arbeid i byråer som TRY, Anti, OMD og Leo Burnett i New York og Milano. Reklamebyrået har kunder som blant annet Red Bull, Toro, Stabbur-Makrell, FUN light og Tripletex.