Cecilie Larssen Lønning i Young Guns-jury
Partner og kreativ leder i Larssen & Amaral, Cecilie Larssen Lønning skal delta i juryen under ADC Young Guns 16, som arrangeres av The One Club for Creativity.
ADC Young Guns 16 er en internasjonal konkurranse som premierer verdens beste kreative talenter under 30 år. I konkurransen vurderes kvaliteten på hele deltakernes portefølje, i motsetning til enkeltprosjekter, som i andre konkurranser.
– Det er veldig spennende å bli invitert til å sitte i juryen med så mange talentfulle designere, og få se og vurdere spennende arbeider fra unge designere fra hele verden, sier Cecilie Larssen Lønning.
Juryen består av kreative ledere fra blant annet Google, MTV, It’s Nice That, Refinery 29, The New Yorker, og Sagmeister & Walsh.
Cecilie Larssen Lønning har en grad i Visuell kommunikasjon fra RMIT University i Melbourne. Hun har erfaring fra byrå samt som in-house kreativ leder og designer, og i 2016 startet hun opp Larssen & Amaral sammen med Eric Amaral Rohter, og de har de siste to årene jobbet med kunder som British Museum og Sjøfartsdirektoratet, samt vunnet flere priser både nasjonalt og internasjonalt.
ADC Global Awards i mai
Larssen & Amaral er nominert i årets ADC Global Awards for den visuelle identiteten til musikkprodusent Espen Andersen. I tillegg har Creuna tre nominerte i samme konkurranse, to for den visuelle profilen til DOGA, én for pakningsdesignet til Krone Økologisk Brygg. ANTI Bergen er også nominert for sin merkevareidentitet for Fitjar Islands, mens Oh Yeah Studio, Babusjka og Sagveien Resort er nominert for filmen som ble laget som en del av «Oslo – A Nike Typeface».
Årets vinnere i ADC 97th Annual Awards offentliggjøres på prisutdelingen i New York 7. mai.