Creuna vant stort i ADC

Byrået ble best i sin kategori med sin identitet for DOGA i ADC 97th Annual Awards mandag kveld i New York. De ble hedret med Best of Discipline, gull og sølv, og kan nå smykke seg med tittelen ADC Norway Agency of the Year.

89419 b4efc original

Prisutdelignen i den prestisjetunge konkurransen ADC 97th Annual Awards foregikk i New York mandag kveld. Creuna Oslo hadde en sterk kveld og vant Best of Discipline i Brand & Communication Design for DOGAs visuelle identitet, etter å ha mottatt en Gold Cube for den samme visuelle identiteten og en Sølv for selve DOGA-logoen. Byrået fikk i tillegg en Merit-utmerkelse for pakningsdesignet til Krone Økologisk Brygg.

Med denne fangsten ble Creuna utropt til ADC Norway Agency of the Year. Det er første året at denne hederen blir gitt til byrået som scorer høyest i konkurransen fra hvert land.

Flere norske byråer vant i ADC 97th Annual Awards mandag kveld: Larssen & Amaral vant bronse for den visuelle identiteten til musikkprodusent Espen Andersen, mens ANTI Bergen fikk en Merit-utmerkelse for Fitjar Islands Brand Identity. Det ble også en Merit til Oh Yeah Studio / Babusjka / Sagveien Resort for filmen som ble lagd som del av «Oslo – A Nike Typeface».

ADC 97th Annual Awards blir arrangert av The One Club for Creativity.

Gå til www.adcawards.org for hele listen med vinnerne.