Diabetesforbundet velger Dinamo

Vi er stolte og fikk et aldri så lite sukker-kick da vi fikk beskjeden, sier kundeansvarlig Lene Lyck Fasting.



– Diabetesforbundet føyer seg inn i rekken av spennende organisasjoner vi har fått lov å jobbe med hvor poenget har vært å aktivere og involvere en målgruppe i en viktig samfunnsmessig tematikk. Med hele arsenalet av virkemidler og de kloke hodene vi har her på Lagåsen er vi trygge på at vi også denne gangen skal utvikle engasjerende kommunikasjon, sier Fasting.

Nysatsing.
Å jobbe mer kampanjeorientert representerer en nysatsing for Diabetesforbundet.
– Dette er en spennende nysatsing for oss. Vi er ikke den «typiske» kampanjeorganisasjonen, men ser at det å få folk til å engasjere seg i vår tematikk er nyttig for oss som organisasjon, sier generalsekretær Bjørnar Allgot.

– At valget falt på Dinamo er vi også veldig fornøyd med. De har gjennom tilsvarende prosjekter for andre kunder bevist at dette er noe de kan. Vi gleder oss til samarbeidet, og kommer til å være sterkt involvert i dette fremover.

Overraskende mørketall.
– For oss som er litt nye på dette feltet, er det overraskende store mørketall og en skummel trend i forhold til økte tilfeller. Vi er allerede i gang å utforske sammen hvilket landskap forbundet må orienterer seg i; hvilke holdninger finnes der ute, og hvordan står det til med kjennskap og kunnskap om sykdommene generelt? Så blir selvsagt den strategiske og kreative utfordringen å utvikle et prosjekt som både oppleves relevant og interessant å delta i, sier Lene Lyck Fasting.

Samarbeidet er en del av et langsiktig vekstarbeid Diabetesforbundet satte i gang allerede i 2010. En nysatsing på kampanjer og større synlighet generelt skal bidra til vekst og økt medlemsantall. Ambisjonene er store, og vil følges tett opp av organisasjonen for øvrig med tilhørende og støttende tiltak. 2012 blir første kampanjeår, og perspektivet er minst tre år.