Dobbel uttelling i Type Directors Club for Historisk Museum
Bleed får dobbelt typografi-sertifikat i New York hos Type Directors Club for Historisk Museums nye visuelle identitet.
Arbeidet med Historisk Museum mottok det prestisjetunge sertifikatet «Certificate of Typographic Excellence» for både identitet og logo.
– Dobbel pris på samme prosjekt er en sjelden glede. Stor takk til Historisk museum som lot oss rote rundt i fortiden for å skape en fin og ærlig inngang til fremtiden. Logoen er en fornyelse av flere av navnetrekkene Henrik Bull lagde til fasaden allerede i overgangen til 1900-tallet, så denne deler vi med ham, sier seniordesigner i Bleed, Halvor Nordrum.
I år var det sendt inn mer enn 2000 arbeider til konkurransen. Type Directors Club er en del av The One Club, som i tillegg kårer de beste kreative arbeidene gjennom anerkjente konkurranser som The One Show, ADC Awards og Young Ones
Profilen til Historisk museum ble lansert i fjor, og rulles ut i takt med oppgraderingene som har foregått på museet de seneste årene.
Teamet bak jobben er: Kreativ leder Svein Haakon Lia, seniordesigner Halvor Borchgrevink Nordrum, prosjektlederne Marie Steen og Elisabeth Jahr Hilde, samt strategisk rådgiver Christoffer Nøkleby.