Et gull, tre sølv og tre bronse i Pentawards

Hederlig uttelling for norske designbyråer i den årlige internasjonale kåringen av beste pakningsdesign.

94451 45c74 original
SDG vant gull for dyrematprodusenten Fauna.
94452 8ecd0 original
Kind vant sølv for ginprodusenten Bareksten …
94453 cff16 original
... og bronse for Flyt Seaweed.
94454 39a27 original
Goods vant sølv for Mano Pizza i Stavanger.
94455 95a50 original
94456 74c15 original
OlssønBarbieri vant sølv for den indiske Tonic Water-produsenten Sepoy&Co.
94457 b98fa original
Strømme Throndsen vant bronse for Arctic Rein og Vilt ...
94458 f54e3 original
... og bronse for sausprodusenten Salsus.

Det ble til sammen syv priser på norske byråer i årets Pentawards, som ble delt ut i London torsdag i forrige uke.

  • Scandinavian Design Group var det eneste norske byrået som nådde opp til gullet, med sitt design for dyrematprodusenten Fauna tørrfôr
  • Kind mottok både sølv og bronse i årets konkurranse, for henholdsvis Bareksten Gin og Flyt Seaweed
  • OlssønBarbieri vant sølv for Sepoy&Co Tonic Water
  • Goods vant sølv for Mano Pizza
  • Strømme Throndsen vant to bronse, både for sausprodusenten Salsus og Arctic Rein og Vilt

Goods ble lansert i juni i år, et miljøorientert pakningsbyrå etablert av Heydays og drevet av blant andre Sandro Kvernmo, som er henrykt over å vinne sølv i årets Pentawards.

– Vi er så stolte av å vinne pris i verdens største pakningskonkurranse allerede et par måneder etter lanseringen av Goods. Prosjektet ligger ekstra nært hjertet vårt, både siden det med enkle grep utfordrer en tradisjonell pizzakategori rent kommunikativt, men selvfølgelig også fordi det er produsert i resirkulerte materialer med maksimal plassutnyttelse for de firkantede pizzaene, forteller Kvernmo.

Henrik Olssøn, daglig leder og grunnlegger av OlssønBarbieri, har vunnet 12 Pentawards de siste 10 årene, og er veldig fornøyd med årets sølv for Sepoy&Co Tonic Water.

– Sepoy&Co er en Indisk startup som produserer premium Indian Tonic Water. Vi har designet både flaskeformen og brand platform, og er stolte av å ha fått til en vellykket startup-prosjekt med en kunde i et så annerledes marked som India. India hittil har vært dominert av Schweppes og Fever Tree hva gjelder Tonic Water, og det er tydelig at det er entusiasme for en merkevare med lokal tilhørighet. Vi har nylig utvidet til to nye smaker og er spente på å følge utviklingen deres fremover, forteller Olssøn.

Se alle vinnerne på Pentawards.com.