Fikk globalt oppdrag

Bates tok hjem den globale Helly Hansen-kontoen.

7779 d96df original

I konkurranse med landets beste byråer, samt flere utenlandske, vant Bates United oppdraget med å utvikle kommunikasjon for den tradisjonsrike, norske klesprodusenten.

Oppdraget innbefatter å utvikle og tilpasse kommunikasjonen i alle de 45 markedene hvor Helly Hansen er representert. At dette er et stort og prestisjefylt oppdrag, legger ikke administrerende direktør Pål Trælvik skjul på.

– Dette har vi jobbet knallhardt for å få til. Helly Hansen er et av få norske brands som er kjent utenfor landets grenser, og med deres stolte historie er vi ydmyke for arbeidet som vi nå ligger foran oss. Samtidig er vi selvsagt henrykt for tilliten de har vist oss så langt. Dette bekrefter også at vår strategiske tilnærming og fokus på å skape tydelige kreative konsepter, er noe som også etterspørres av kunder med store internasjonale ambisjoner.

Under pitchen som har pågått over lengre tid, har flere av byråets sentrale personer på tvers avdelinger vært involvert. Men om oppdraget vil føre til nyansettelser, er Trælvik foreløpig usikker på.

– Vi har vunnet flere fine kunder i det siste, og er i fint driv. Per i dag ser det ut til at vi er godt rustet, men likevel vurderer vi fortløpende våre kunders behov. Dessuten er vi alltid på utkikk etter kompetanse som kan styrke vårt totale produkt.

Teamet som har jobbet med Helly Hansen sammen med Trælvik:

Konsulent Paal Klepper
Kreativ leder Thorbjørn Naug
Tekstforfatterne Jørgen Lauré og Petter Andersen
AD-ene Gunnar Frigaard og Anders Asheim
Designer Rikke Fjeld Jansen
Prosjektleder Bente Lund-Hansen