Frukt og grønt gjør susen på Spotify

Rema 1000 skulle lure håndballgutta med på et reklamestunt, og laget for anledning en tullelåt i samarbeid med DJ Smaaland. Nå er låta blitt hit på Spotify

92046 2f076 original
TRY og Rema 1000 lurte håndballgutta til å tro at de var med på verdens teiteste reklamestunt (skjermbilde fra reklamefilmen)

REMA 1000s reklamelåt sammen med håndballandslaget er på to uker blitt streamet over 200.000 ganger på Spotify og en halv million ganger på YouTube.

Verdens kleineste reklamefilm

Som en start på sponsoratet, bestemte Rema 1000 og Try seg for å lure håndballgutta til å tro at de skulle være med på verdens kleineste reklamefilm iført frukt- og grønt-kostymer. Da måtte man selvfølgelig også ha en «teit» reklamelåt.

– Det var ikke planen at selve låta skulle slå så godt an. Når det er sagt, er det jo bare en ren bonus for oss. Vi har fått masse positiv oppmerksomhet rundt sponsoratet, stuntet, filmene og låta, sier markedsdirektør Per Åge Dahl i Rema 1000.

Dahl kan fortelle at de får rapporter om at låta spilles i friminuttet på barneskoler og på vorspiel over hele landet. Folk lager også egne versjoner av musikken og noen hevder faktisk at dette er «årets russelåt».

– En sponsors drøm

TRY synes også at dette er både overraskende og positivt.

– Vi kontaktet DJ Smaaland fordi vi visste at han var god på å lage låter catchy låter som setter seg på hjernen. Det var ikke noe poeng at låta skulle være direkte dårlig, det var teksten som skulle være litt «sell out» og gjøre det hele kleint sammen med dansing i frukt- og bærkostymer. Men vi er jo selvfølgelig litt overrasket over at folk synger av full hals: «Frukt og grønt du vet det gjør susen, så vi tar og går en tur til en Rema 1000», sier Karin Lund i TRY.

Håndballgutta har også trykket låta til sitt bryst.

– Rett etter stuntet fikk vi spørsmål om de kunne få låta. De ønsket å spille den i garderoben før kamp. Og Espen Lie Hansen, en av nøkkelspillerne har også lagt ut på sosiale medier at han har låta øverst på spillelista si. Alt dette er jo en sponsors drøm, avslutter Per Åge Dahl.