Gir bort et helt år med utendørsreklame

Kjenner du en organisasjon som fortjener utendørsreklame til en verdi av to millioner kroner? For sjette året på rad gir Clear Channel bort reklameplass til en god sak, i konkurransen der alle kan delta.

Vinner Lokalehelter2020
Fra vinnerkampanjen av «Lokale helter» 2020, som ble gitt til VO-linjen.

Det er straks jul, og i det som etter hvert har blitt en etablert tradisjon inviterer Clear Channel kreative sjeler til en konkurranse om å gi en gjev julegave til noen som fortjener det: En reklamekampanje på Clear Channels digitale flater gjennom hele 2021. «Lokale helter» er en kreativ konkurranse der en veldedig organisasjon vinner eksponering på selskapets digitale flater til en verdi av to millioner kroner. Både byråer, frilansere, studenter og andre kan delta.

Organisasjonen skal være en lokal helt som utgjør en positiv forskjell i det norske samfunnet, og vinnersøknaden må skissere hva organisasjonen kan og vil oppnå gjennom et år på utendørsflater.

Den gode ideen er viktigst

Clear Channel presiserer imidlertid at du ikke nødvendigvis trenger å stille med en komplett plan for kampanjen for å være en verdig vinnerkandidat. I tillegg til gode argumenter for hvorfor organisasjonen fortjener å vinne, er ideer, animasjoner, mockups og konseptbeskrivelser naturlige ingredienser i en søknad, ifølge selskapet. Clear Channel forteller at de vil være med på å utarbeide en plan sammen med vinneren når 2021 er i startgropa.

– Da stiller vi våre digitale flater til rådighet, og gir de lokale heltene synlighet i kollektivtrafikken, på flyplassene, på kjøpesentrene og i bybildet rundt i Norge, forteller Peder Normann Aarum, Head of Marketing i Clear Channel.

Hjelp til voldsutsatte

Vinneren av «Lokale helter» 2020 var Krisesentersekretariatets volds- og overgrepslinje, VO-linjen, som samarbeidet sammen med det kreative byrået HyperRedink om en kampanje for å nå voldsutsatte utenfor hjemmet.

– «Lokale helter»-kampanjen har bidratt til at flere voldsutsatte og pårørende tør å ta det første skrittet og ringe, sier Julie Haatuft, prosjektleder for VO-linjen.

– Vi ser at vold- og overgrepslinjen er godt etablert i offentligheten. Det er kjempeviktig for oss! En hjelpelinje som VO-linjen er avhengig av kontinuerlig markedsføring for å kunne eksistere og dermed være tilstede for de som trenger det, sier Haatuft.

Fristen for å sende inn bidrag til Lokale helter er 29. desember .2020. Vinneren kåres i uke 4 i 2021 av en jury bestående av: Christine Calvert (Tekstdoktor), Christina Sørensen (Wavemaker), Siv Trælvik Breien (McCann), Anna Hvinden (MFO), Christoffer Stenholt (We Are Live) og Peder Normann Aarum (Clear Channel).

Mer om konkurransereglene og søknadsskjema med mer finner du her.