Gjensidige velger Dinamo til design og reklame

Dinamo har tatt storeslem ved å vinne begge pitchene som Gjensidige Forsikring ASA la ut til byråkonkurranse like før jul.

10149 79456 original

Dinamo skal bidra med visuell identitet, massekommunikasjon og én-til-én kommunikasjon for Gjensidige, både i Norge og andre markeder der Gjensidige er representert.

– Gjensidige skal bli det mest kundeorienterte selskapet i nordisk forsikringsbransje. Tidsriktig kommunikasjon og design, spesielt på digitale og mobile flater, er forutsetninger for å lykkes, sier konserndirektør Cecilie Ditlev-Simonsen i Gjensidige.

Separat designkonkurranse. Gjensidige inviterte fire reklamebyråer til konkurranse om massekommunikasjon og én-til-én kommunikasjon. I en separat konkurranse ble tre designbyråer invitert til konkurranse om vurdering og fornyelse av Gjensidiges visuelle identitet. Dinamo vant et designoppdrag for Gjensidige våren 2011, men konsernet valgte å utlyse designoppdraget på nytt høsten 2011, med økt vekt på digitalt og mobilt design.

– Vi var åpne for å velge ulike partnere på kommunikasjon og design, men Dinamo kom best ut i begge kategorier. Dinamos oppkjøp av det digitale byrået Soulpolice, i tillegg til rekruttering av noen av markedets beste folk, gjør Dinamo til et meget interessant digitalt miljø både på kommunikasjon, brukeropplevelser og design, sier Ditlev-Simonsen.

Skal revitalisere merkevaren.
Kreativ direktør Ivar Vereide i Dinamo sier kommunikasjonshusets beste ressurser, på tvers av fagområder, satset alt på å vinne oppdragene.

– Gjensidige er en av Norges største merkevarer. Konsernet skal revitalisere merkevaren i Norge og samtidig bygge kjennskap og posisjon i Norden for øvrig. Dette hadde vi utrolig lyst til å være med på. Vi har det siste året hatt et sterkt fokus på å omorganisere for å bemanne problem-stillinger framfor kunder. Nettopp derfor var det moro å vinne alt, fordi vi tror mulighetene for Gjensidige til å lykkes ligger i å se kommunikasjon, design, og dialog under ett, sier Vereide.

Ny standard. Dinamo kommer til å samarbeide med Bekk Consulting AS, som bistår Gjensidige med utvikling av nye kundeportaler, for å sikre at den nye visuelle identiteten bygger opp under Gjensidiges strategi for kundeorientering, forenkling og selvbetjening.

– Gjensidige har ambisjoner om å sette en ny standard i forsikringsbransjen. Denne utfordringen skal vi være med på å løse gjennom førsteklasses kommunikasjon og design på nett og mobil. En sterk merkevare må i dag ikke bare love, men bevise markedskommunikasjonens løfter på de møteplassene hvor de møter kundene, sier digital direktør Helge Tennø i Dinamo.

Team hos Dinamo:
Kreativ direktør Ivar Vereide
Digital direktør Helge Tennø
Seniorrådgiver Morten Kristiansen
Seniorrådgiver Carl Bækken
Kunderådgiver Jens Harrison
Prosjektleder: Lena Stølen, Charlotte Kristoffersen
Digital rådgiver: Charlotte Dahl Brecke
AD: Geir Florhaug, Hanne Martinsen, Jan Willy Skjølberg
Tekst: Frank Dybhavn, Victoria Evensen, Gisle Bakkalia
Leder designteam: Therese Jacobsen
Planner/mediarådgiver: Pål Drage
Kreativ leder, digitalt: Erlend Tangen Istad
Digital designer: Andrzjej Kryzpiniuk
Digital konseptutvikler: Tom Arne Heldal Bakkemoen

Foto: Dinamo