GK ble best av de norske i Innholds-VM

Ti priser, fem av dem gull, ble Geelmuyden Kiese til del i Content Marketing Awards før helgen. Hyper tok også en god jafs av premiebordet med fem priser, mens Trigger hentet hjem én.

Yara
GKs «Stories of Succsession»-filmer for Yara vant tre gull og ett sølv i CMA.

Geelmuyden Kiese tok fem gull, tre sølv og to bronse i den mest prestisjetunge kåringen innenfor innholdsmarkedsføring, Content Marketing Awards (CMA) torsdag 1. desember. Selskapet ble det mestvinnende norske byrået for sjette år på rad.

Flest priser vant GK for kampanjen «Stories of Succession» for Yara, som mottok tre gull og ett sølv. Byrået vant også to gull for kampanjen «Alle hadde hatt godt av en revisor iblant» for Revisorforeningen og sølv og bronse for kampanjen «O Helga Natt» for Den norske kirke.

GK fikk til sammen 10 priser og 18 nominasjoner fordelt på 8 jobber.

– Yara-kampanjen er GK på sitt beste, i skjæringspunktet mellom markeds- og samfunnskommunikasjon. Det er klart det er moro når det premieres, sier Ole Henrik Stubberud, kreativ leder for GK og art director for kampanjen.

– Samspillet med Yara har vært nært og givende. I dokumentariske portretter av bondefamilier skildrer kampanjen bønders bekymringen for om neste generasjon kan overta gården. Det er sterke, ekte historier, og veldig hyggelig med premiering, sier kundeansvarlig for Yara og partner i GK, Margrethe Geelmuyden.

Hyper vant hele kategorien

I samme konkurranse presterte Hyper å dominere sin egen kategori, nemlig Best Inter-Company Engagement, der byrået vant både gull, sølv og bronse for tre forskjellige kampanjer. Gullet tikk til Columbus-jobben «Hjelpetelefon for (litt) frustrerte IT-konsulenter», sølvet gikk til Håndverksgruppen for «Åge from HG», mens bronsen gikk til kampanjen «Vi har alt, men ikke deg» for Ecura Care. Hyper vant også Sølv for Elgiganten og kampanjen «Matchmakers» i Best Use of Data, en kampanje som også vant bronse i Best Consumer.

Trigger vant en bronse i kategorien Best Content Campaign for «Kunsten kommer hjem» for Nasjonalmuseet.