Grand Prix og gull til Try/Apt i Cresta

Try/Apt vant selveste Grand Prix i radio med spotten «Nødtelefon» for Norsk Krisesenterforbund, i tillegg til gull i film for Norsk Blindeforbund.

5976 27da6 original
5978 fe768 original

I går ble vinnerne i den internasjonale reklamekonkurransen Cresta offentliggjort – med Try/Apt som en av de store grossistene. Det er den allerede tungt premierte «Nødtelefon» for Norsk Krisesenterforbund som vant den høysthengende prisen (du finner den etter filmene i mediespilleren). I tillegg vant byrået også gull i film for Norsk Blindeforbund-filmene «Office love» («Kline») og «Dark office» («Mørke»).



– Veldig, veldig gøy, sier Lars Joachim Grimstad og Egil Pay i kor, henholdsvis tekstforfatter og AD på «Nødtelefon»-jobben.

Jobben har allerede vunnet mange internasjonale priser, blant annet gull i Cannes, men dette er Trys første Grand Prix noensinne.

– Jobben er fra 2010, så dette var den siste konkurransen den blir sendt inn til, noe som gjorde det ekstra morsomt. Det er en jobb både vi og kunden er spesielt glade i.

Team for øvrig har vært prosjektleder Lise Schelvan og konsulent Helge Guy Gjertvedt, mens produksjonsselskap var Verdens Sterkeste Mann med Espen Nordal på regi og Frederik Horn som produsent.

Team på Norsk Blindeforbund: AD Karin Lund, tekstforfatter Øystein Halvorsen, konsulent Trond Sandø og prosjektleder Ulla Jacobsen. Filmene er produsert av Paradox, med Arild Frölich på regi og Beate Tangre som produsent.

Try var eneste norske byrå som nådde opp i konkurransen i år.

www.cresta-awards.com

43d6aa5c-ec54-4795-8be7-6329c2e462fd.mp3