Gull og to sølv til McCann/MediaFront
Internettprisen The Lovie Awards har hatt sin første premieutdeling, der Rimi og Statoil er blant vinnerne.
The Lovie Awards er en europeisk pris opprettet for å hedre innhold laget for internett, enten det handler om nettsteder, mobilapper, internettvideo eller reklame. I sitt første år shortlistet konkurransen arbeider fra 17 forskjellige europeiske land, og delte ut medaljer til 14 av dem.
McCann og Mediafront vant tre priser: Gull for mobilappen Rimi +, et sølv for Statoil-nettstedet The Gas Machine og sølv for Statoils «fuel and retail»-app.
Globale giganter som Nike og BBC er sterkt representert i konkurransen. Det gjør det ekstra moro at en norsk app tar førsteplassen, synes Henning Eriksen, markedssjef i Rimi.
– Dette er veldig gøy. Seieren er nok et bevis på at vi har lykkes med å introdusere et innovativt og vellykket verktøy for kunden, sier Eriksen.
Appen gjør at du kan opprette og dele handlelister, slik at det blir enkelt for alle medlemmer i familien å legge til varene de trenger. Du får også opp en ukesmeny med middagsretter fra Klikk.no, der varene kan legges i handlelisten ved et trykk. Varene i handlelista legger seg i den rekkefølgen du finner dem i butikken, slik at du får en rask handleopplevelse.
http://lovieawards.eu