Høstens jobbkampanje fra FINN tok august-Sølvfisken

Grøsserfilmen «Mandag på lørdag» av Morgenstern har vunnet Sølvfisken for august.

Mandagpålørdag

Høstens jobbkampanje fra FINN er myntet på enhver som gruer seg til mandagen på grunn av jobben de må gå til.

– Forholdet ditt til mandager beskriver på mange måter forholdet ditt til jobben du har nå. Om du gruer deg til mandag, kan det rett og slett være at du bør se deg om etter en ny jobb, fortalte markedssjef Hanne Lill Johnsen i FINN da kampanjen debuterte i slutten av august. – Vårt mål er jo at flest mulig skal glede seg til mandag, fordi de har en jobb de elsker, fortsatte hun.

Angsten for mandag er dramatisert gjennom tre filmer der selve dagen er personifisert som en kontornørd fra helvete. Det var filmen «Mandag på lørdag», hvor mandag legger en betydelig demper på feststemningen med sitt nærvær, som gikk til topps i Sølvfisken for august.

Det er kreatørene Anders Muurman Holm og Sebastian Prestø i Morgenstern som står bak mandagskonseptet, og Morgenstern har også produsert filmene med Erlend Westnes på regi og Martin Myhre som produsent.

Mandag er pisken, og den svinger hardt …

– I fjor dramatiserte FINN jobb på lengselen etter fredag. Vi lanserte blant annet en klokke som bare telte ned til fredag og hadde masse fredags-filosofiske budskap utendørs. I år tenkte vi rett og slett at hvis fredag er gulroten, er mandag definitivt pisken. Og den svinger hardt på TV og i sosiale medier fra og med nå, kommenterte Prestø da filmen ble lansert.

– Relevant og morsom

Sølvfisken-juryen har følgende begrunnelse.

«Sølvfisken for august baserer seg på god innsikt om forbrukernes relasjon til den litt tunge mandagen. Med bruk av smarte grep, sterk casting og en gjenkjennelig FINN-snert og humor oppleves filmen både relevant og morsom. All honnør til FINN.no som fortsetter å investere gode reklamefilmer som legges merke til, som likes og som skaper effekt!»