Bli venn med mandag i FINNs nye jobbkampanje

I fjor spilte FINN jobb på lengselen etter fredag. Nå er det Mandag som spiller hovedrollen i årets ferske jobb-kampanje.

Mandag

– Forholdet ditt til mandager beskriver på mange måter forholdet ditt til jobben du har nå. Om du gruer deg til mandag, kan det rett og slett være at du bør se deg om etter en ny jobb. Så i årets kampanje har vi gitt Mandag hovedrollen – og vi ønsker at folk skal bli venn med mandag. Selv om Mandag kan være nokså irriterende er han også lett å bli glad i – og vårt mål er jo at flest mulig skal glede seg til mandag, fordi de har en jobb de elsker. Med rekordlav arbeidsledighet og tusenvis av ledige jobber på FINN bør det være svært gode muligheter for det, sier Hanne Lill Johnsen, markedssjef i FINN.

Kampanjen består blant annet av tre reklamefilmer, samt en rekke korte filmer tilpasset sosiale medier og TikTok spesielt – alle med Mandag i hovedrollen. Det er kreatørene Anders Muurman Holm og Sebastian Prestø i Morgenstern som står bak mandagskonseptet, og Morgenstern har også produsert filmene med Erlend Westnes på regi.

– Fredag er en gulrot, mandag er en pisk

– I fjor dramatiserte FINN jobb på lengselen etter fredag. Vi lanserte blant annet en klokke som bare telte ned til fredag og hadde masse fredags-filosofiske budskap utendørs. I år tenkte vi rett og slett at hvis fredag er gulroten, er mandag definitivt pisken. Og den svinger hardt på TV og i sosiale medier fra og med nå, sier Sebastian Prestø i Morgenstern.

Involverte

H

Hanne Lill Johnsen

Markedssjef i FINN