Creative Review mener TRYs IKEA-kampanje er en av årets beste

IKEA-kampanjen «Livet er ikke en IKEA-katalog» av TRY blir trukket frem av Creative Review som en av verdens ti beste kampanjer i år.

02 Karusell Print1
03 Karusell Print2
04 Karusell Print3
05 Karusell Print4

Siden lanseringen av «Livet er ikke en IKEA-katalog» på sensommeren har kampanjen fra TRY rukket å vinne sølv i Epica, en bronse i Eurobest samt en Sølvfisk for beste reklamefilm i juli. Nå har den også blitt trukket fram av det velrenommerte magasinet Creative Review som én av årets ti beste reklamekampanjer, side om side med blant andre Mattels filmkampanje for «Barbie», kampanjer fra Apple og Heinz, samt det ekstravagante samarbeidet mellom Louis Vuitton og den japanske kunstneren Yayoi Kusama.

Eirikogcaroline
Eirik Sørensen og Caroline Riis. Foto: TRY

– Det er skikkelig gøy og en veldig fin avslutning på året, sier teamet, Caroline Riis og Eirik Sørensen. – Creative Review er en av de største publikasjonene i verden innenfor vår bransje, og bare det å bli nevnt sammen med andre store og velkjente kampanjer, betyr mye, sier duoen. – IKEA fortjener en skikkelig julegave og anerkjennelse. For oss i byrået er dette en fin avslutning på året, og en motivasjonsrakett for å gønne på i 2024.

Creative Review sier følgende om kampanjen: IKEA leant into its status as the go-to brand for functional yet attractive furniture in 2023, via campaigns including Proudly Second Best, which expressed how the brand would always be a back up to parents. This campaign from TRY in Norway took the concept to extreme levels, however, by showing the stark realities of home life, as humans and their pets truly put IKEA’s furniture to the test.