Innholds-VM: Ni priser til GK, en til HyperRedink

GK med fire gull, tre sølv og to bronse i International Content Marketing Awards, mens HyperRedink tok med seg et sølv.

Content
Skjermbilde fra «Know Your Rights» for Arbeidstilsynet, som vant gull i kategorien Best B2B Campaign.

I en heldigital prisutdeling direkte fra London stakk Geelmuyden Kiese nok en gang av med flest kundepriser, med seier i hele fire kategorier. Dette er fjerde året på rad GK er mestvinnende byrå i konkurransen.

Årets International Content Marketing Awards gikk av stabelen på nett torsdag 3. desember. I konkurranse med byråer fra mer enn 25 land mottok Geelmuyden Kiese priser for seks prosjekter for fem ulike kunder. Det ble gull til Arbeidstilsynet (x 2), Experis og YS.

– Var dette tidenes raskeste prisutdeling? Benket foran skjermen i finstasen var alle vinnerene kåret på godt under en time. Da var hele ni av 18 nominasjoner blitt til metall. Superrask supermoro! Vi er så takknemlige for de som har hjulpet oss med å produsere disse løsningene. Og det er gøy å vinne priser for så mange av kundene våre også. Så tusen takk og gratulerer til dem!, sier kreativ leder, Ole Henrik Stubberud.

Her er GKs priser i CMA 2020:

Gull til «Sisterna Taverna» for DSB i kategorien Best Specialist
Gull til «Know Your Rights» for Arbeidstilsynet i kategorien Best B2B Campaign
Gull til «Når du er der for andre, er vi der for deg» for YS i Best Inter-Company Engagement
Gull til «Know Your Rights» for Arbeidstilsynet i kategorien Best Video – Individual
Sølv til «Sisterna Taverna» for DSB i kategorien Best use of Content Within Media Relations
Sølv til «Loffkoden» for Experis i kategorien Best use of Social Media B2C
Sølv til «Sisterna Taverna» for DSB i kategorien Best Content Campaign
Bronse til «Syng for Maria» for Av-og-til i kategorien Best Specialist
Bronse til «A Year of Change» for Av-og-til i kategorien Best Video – Series

HyperRedink og Oslo kommune får bilpris for sykkelkampanje

Under torsdagens digitale prisutdeling stakk HyperRedink og Oslo kommune av med en sølvmedalje i bilkategorien. Siden 2019 har HyperRedink og Klimaetaten i Oslo kommune jobbet målrettet for å få innbyggerne til å velge kollektivt, sykkel og gange fremfor bilen. Siden da har antall syklister i Oslo skutt i været – og nå har kampanjen «Et smartere alternativ» stukket av med en sølvmedalje i bilbransjens egen kategori, Best Automotive.

– Vi jobber mye med miljø og bærekraft, og ble skuffet da vi så at det ikke fantes en kategori for miljøkommunikasjon i CMA. Derfor meldte vi like greit sykkelkampanjen på i Best Automotive. Vi synes det er ekstra stas at en kampanje som tar sikte på å få folk til å kjøre mindre bil, stikker av med edelt metall i en kategori som tradisjonelt er forbehold fossilbilindustrien, forteller byråleder Henriette Leikanger.

I tillegg ble det laget en avsluttende hyllest til alle syklister i Oslo, som ble distribuert bredt.