Internasjonale designpriser til Fasett

I konkurranse med nærmere 9000 innsendte arbeider fra 50 land, ble en logo og vekttrenings-app for treningsutstyrleverandøren Alphatek hedret med to utmerkelser i den internasjonale designkonkurransen Red Dot Award: Communication Design 2022, som ble delt ut i helgen.

2029 002
Bernt Kommedal (design director i Fasett) var tilstede for å motta prisen på utdelingen som foregikk i Berlin i helgen. Foto: Red Dot

Fasett har utviklet visuell identitet og designet app’en som ble tildelt Red Dot i kategoriene Corporate Design & Identity og Interface & User Experience Design.

Identitet og app-designet for Alphatek var en av svært få norske vinnerjobber i årets Red Dot kommunikasjons- og designkonkurranse, ved siden av Knowit Experience (Glamox) og Neue (Lettlånt).

Se vinnerjobben her.

– Å motta en Red Dot Award i Communication Design i både «Company Brand» og «Interface & User Experience» viser med all tydelighet at Alphatek har sammen med oss i Fasett skapt et brand med sterk posisjon og identitet, sier en svært fornøyd daglig leder i Fasett, Pål Hjorth Berge.

– Ved å holde fokus på design og brukervennlighet har Alphatek også vist at selve designet på AlphaPWR-appen holder internasjonalt toppnivå og fortjener en «best of» award i det mange regner som den største og viktigste konkurransen innenfor kommunikasjon- og produktdesign i verden, fortsetter han og sender en ekstra takk til Alphatek som gjennom hele prosessen gav Fasett og designerne et stort ansvar og mye tillit.

– En slik tillit og ansvar som vi opplevde fra Alphatek er avgjørende for vår del om vi skal kunne utvikler jobber som dette, helt i verdenstoppen, avslutter en fornøyd Berge.

Les også: Styrkeløft for Alphatek-profil.