JCP og OBOS gjentar hjemmefestival-suksessen

I år som i fjor sponser OBOS flere av landets største festivaler, og for å kommunisere samfunnsengasjementet deres på en morsom måte arrangerer de for andre året på rad OBOS hjemmefestival i forbindelse med noen av disse.

OBOS hjemmefestival

Med seg på laget har de JCP-huset, der JCP PRAD står for konsept og kommunikasjon, mens JCP Event står for gjennomføringen av arrangementene. Konseptet ble første gang gjennomført i fjor, og har vunnet flere priser.

– OBOS ønsker å bidra til å skape gode byer å bo i. Vi vet at festivaler er en viktig del av kulturopplevelsene for målgruppen 18-30. Derfor har vi valgt å gå inn i festivalmarkedet, sier sponsoransvarlig kultur i OBOS, Hege Irene Asplund.

– Spørsmålet var hvordan en boligbygger aktiverer et festivalsponsorat? Jeg synes JCP har kommet opp med en genial idé når vi tar festivalen hjem til målgruppen. Det knytter festival og OBOS opp mot hverandre på en billedlig måte.

Én heldig vinner

I forbindelsene med Slottsfjell, Feelings, Festningen og Utopia kan én heldig vinner vinne en opplevelse for livet for seg og sine venner. For å delta trenger man bare å fylle ut et skjema på OBOS sine nettsider, og vinneren får en miniatyrfestival i eget hjem, med artist, mat, pynt og gjennomføring. I tillegg får vinneren 20 festivalpass til seg og vennene sine.

– Dette er en perfekt måte å starte festivaldagen på. Dette var utrolig gøy å være med på i fjor, og vi gleder oss til festivalsommeren, sier prosjektleder i JCP Event, Vidar Windsland.

– Det er heller ingen hvem som helst som kommer for å spille hos vinnerne. På Slottsfjell har vi med oss Ramón, på Feelings har vi med Broiler, på Festningen kommer Postgirobygget og på Utopia har vi med TØFL. Det skal være mulig å komme i god festivalstemning av det!

Opplevelse for livet

Allerede nå kan man søke om å vinne hjemmefestivalene.

– Her er det bare å søke! Fjorårets festivaler var en kjempesuksess, og vi tror virkelig ikke at årets blir noe dårligere. Her har man mulighet til å vinne en opplevelse for livet, som kan deles med dem man er glad i, og det hele er selvsagt helt gratis!