Kjærlighet på skinner ble Sølvfisk for Vy og POL

Hver tur teller: Augustutgaven av TV 2s månedlige reklamefilmkonkurranse ble vunnet av POL og Vy med en kampanje som egentlig handler om miljøet, men som også tillater seg å fantasere ganske sprudlende om hva som kan skje underveis.

Sølvfisken

Filmen «Ved første blikk» fra Vys aktuelle «Hver tur teller»-kampanje har gått til topps i Sølvfisken for august. Det er en kampanje som i mindre grad handler om hvor praktisk og effektivt det er å reise kollektivt (det vet vi jo allerede), og heller dramatiserer alt det vidunderlige som kan oppstå på reisen.

– I fjor transporterte vi i Vy 166 millioner reisende med våre tog og busser. Det er stor sannsynlighet for at mange av disse har gått glipp av vakker natur eller en god arbeidsøkt på grunn av mobilscroll eller en høneblund. Men det aller viktigste er at de har valgt kollektivt og med det bidrar til et grønnere samfunn. For hver tur teller, enten det er i ferier eller til hverdags, fortalte Frode Skage Ullebust, leder for merkevare og markedsføring i Vy, da kampanjen ble lansert.

Se «Ved første blikk» her.

Det er Morten Borgestad hos Pravda som har regissert filmene, og det er Anders Arnoldsen Holm og Thea Emanuelsen hos POL som er kreatør-teamet bak. Du kan se hele kampanjen her.

Og her kommer juryens dom: Juryen er enige om at VY har gitt TV 2s publikum 45 underholdende reklame-sekunder med bred appell om hva du potensielt kan oppleve og/eller gå glipp av når du tar toget. En litt surrealistisk-realistisk historie, godt castet og godt produsert. Gratulerer med sølvfisk for august.