#Kjærepappa i Film Craft-finale
Cannes Lions: Care Norge-filmen fikk sin andre finaleplass på festivalens nest siste dag da den gikk videre i kategorien for filmhåndverk.
Torsdag gikk #kjærepappa-kampanjen for Care Norge av Schjærven og Tangrystan til finale i filmkategorien i Cannes Lions. Fredag ble shortlistene i de tre kategoriene Film Craft, Integrated og Titanium offentliggjort, og mens de to sistnevnte var uten norske jobber, gikk altså #kjærepappa videre i kategorien for filmhåndverk.
Kampanjen gikk videre i subkategorien Script.
Titanium/Integrated har frem til i år vært den samme kategorien, til manges forvirring (det har vært den samme juryen som har bedømt arbeidene i kategorien, men et arbeid har bare kunnet vinne i enten Titanium eller Integrated, ikke begge). Fra i år har de blitt vurdert av forskjellige juryer, og de har dermed blitt delt opp i to kategorier.
Festivalen nærmer seg slutten, og dagens tre shortlister er de siste i konkurranseprogrammet. Vinnerne i Film, Film Craft, Titanium og Integrated blir offentliggjort lørdag kveld på Palais des Festival.