Knowit vinner «Best-of-the-best Red Dot Award» for Glamox' visuelle identitet
Knowit Experience og kunden Glamox er blitt hedret med utmerkelsen «Best-of-the-best» i designkonkurransen Red Dot Award, i kategorien Brand & Communications. Prisen gjelder den visuelle identiteten til Glamox, som ble lansert i februar.

Red Dot Design Award er en av verdens største og mest anerkjente designkonkurranser, kanskje det nærmeste man kommer et «verdensmesterskap i design» for produkter, merkevarer og konsepter. Knowit Experience har nå blitt tildelt utmerkelsen «best of the best» for andre gang, etter å ha mottatt samme pris i 2019 for identiteten til Oslo by (den gang var det samme designmiljøet i byrået Creuna, som ble kjøpt opp av Knowit i 2020).

Marc Ligeti var Lead Designer på både Glamox-identiteten og Oslo-identiteten.
– Vi er både stolte og takknemlige for muligheten til å jobbe tett sammen med Glamox for å utvikle en slagkraftig og tydelig visuell identitet som støtter opp under de verdier og strategiske ambisjoner Glamox har for sin merkevare, sier Ligeti i Knowit Experience.
I 2019 – 2020 gjennomførte Glamox en strategiprosess, der målet var å definere og gjøre tydelig en posisjon som var attraktiv for alle selskapets interessenter. Dette avfødte igjen et behov for å endre merkevarens visuelle uttrykk, noe Glamox ba Knowit Experience om assistanse til å definere og gjennomføre.
– Prosessen har vist oss hvor viktig det er med god kommunikasjon og reelt samarbeid mellom ulike fagpersoner og miljøer i jakten på de beste løsningene, sier Nina Hol, Group Marketing Director ved Glamox.
– Dette forsterker Knowit sin posisjon som et av de ledende designmiljøene i Norge, bestående av designere og designrådgivere som jobber i tett tverrfaglig samarbeid med spesialister innen brukeropplevelse og teknologi, skriver Knowit i en pressemelding.