Kreativt Forum vil ha dine erfaringer om mangfold i byråbransjen

Som et ledd i reklame- og kommunikasjonsbransjens Mangfoldsprosjekt ønsker Kreativt Forum å høre om erfaringer av alle slag.

Robert DSF6474x
Robert Radoli. Foto: Aksel Jermstad

Kronikken «Fem refleksjoner om mangfold», publisert i Kampanje våren 2020 og forfattet av Behnam Farazollahi, Aram Zarkoob Vaughan, Umar Ashraf, Robert Radoli og Linn Johnsson, ble startskuddet på en nødvendig og etterlengtet debatt i vår bransje, som igjen førte til oppstarten av bransjeforeningenes Mangfoldsprosjekt.

Høsten 2021 lanserte Kreativt Forum, i samarbeid med bransjeorganisasjonene ANFO, Kommunikasjonsforeningen, Grafill og Mediebyråforeningen, «Mangfoldsprosjektet». Målet var å rette fokus mot flere aspekter ved mangfold i norske byråer. Det handlet blant annet om ulike typer mangfold, mangfoldsstrategi, rekruttering og representasjon i det vi produserer.

I forbindelse med Mangfoldsprosjektet lanserte Kreativt Forum en Guide for mangfoldsstrategi og en Guide for rekrutteringsstrategi som har fått god respons.

– Må gjøre en innsats

– Nå ønsker vi i Kreativt Forum å høre og løfte frem små og store konkrete erfaringer innen mangfold rundt omkring i byråene, sier Robert Radoli som er kreatør i POL, styremedlem i Kreativt Forum og en del av bransjeforeningenes arbeidsgruppe.

– Det kan være tips, suksesshistorier, utfordringer, eller om det rett og slett har gått i glemmeboka. Vi ser jo at det kan bli litt glemt når hverdagen krever sitt, så også fint høre om hvorfor det skjer, hva man kunne trengt hjelp til og hva Kreativt Forum kan bidra med. Målet er jo at det skal bli en naturlig integrert del av hverdagen i byråene. Men da må man gjøre en innsats. Et par enkle grep er en fin start, sier Radoli.

Har du erfaringer du vil dele med oss, ta kontakt med Benedikte eller Harald.

Her kan du lese mer om Mangfoldsprosjektet: Lansering av Mangfoldsprosjektet