Kvinnene har talt: Sølv til «When Harry Met Santa» i Gerety Awards

Vinnerne er utpekt i den eneste prisen som hedrer reklamekampanjer som resonnerer hos et kvinnelig publikum. VICE Media og Dentsu India mottok to Grand Prix for sin ufiltrerte omvisning i British Museum, mens Postens julefilm «When Harry Met Santa» ble den eneste prisen til en norsk jobb.

Harry Santa

Gerety Awards er den eneste internasjonale prisen som utelukkende juryeres av kvinner, og årets konkurranse er nå avgjort. Det ble delt ut fem Grand Prix, 24 gull, 58 sølv, 77 bronse og 139-shortlistplasseringer.

Posten-filmen «When Harry Met Santa» av POL, som blant annet har vunnet Grand Prix i Gullblyanten, gull i Cannes Lions, gull i The One Show, og i tillegg gikk til topps i Gullfisken, ble sølv-vinner denne gangen i kategori for Online Video.

De fem Grand Prix-prisene gikk til:

  • «Unfiltered History Tour» for VICE Media av Dentsu Webchutney India (Grand Prix for Alternative media in the Communication Cut)
  • «Unfiltered History Tour» for VICE Media av Dentsu Webchutney India (Grand Prix for Mobile in the Experience Cut)
  • «Super. Human.» for Channel 4 av Final Cut United Kingdom (Grand Prix for Editing in the Craft Cut)
  • #painstories for Bodyform/Libresse av AMVBBDO (UK) (Grand Prix for Illustration)
  • «Plasticoff» for Whirlpool av VMLY&R Mexico City (Grand Prix for product and packaging design in the Innovation Cut)

– Å få være en del av Gerety-juryen er en ære og et privilegium. Frances Gerety var en legendarisk kvinne innen reklamefaget. Og som kreative kvinner flest satte hun pris på godt arbeid uansett hva slags kjønn det var på kreatørene. Arbeidet er imidlertid juryert gjennom en kvinnelig linse, noe som er helt unikt og veldig viktig for vår bransje, uttaler Madonna Badger, grunnlegger og CCO av Badger Agency og medlem av Grand-juryen i Gerety Awards.

Om Gerety Awards

Den kreative konkurransen The Gerety Awards er i sitt fjerde år, og har navnet sitt etter Mary Frances Gerety, tekstforfatteren bak det legendariske slagordet «A Diamond is Forever» fra 1948, laget for gruveselskapet De Beers. Prisen er grunnlagt med hensikt å øke mangfoldet i bransjen. Det sentrale virkemiddelet er at samtlige som juryerer er kvinner.