Lego til Dinamo

Verdens fjerde best likte merkevare har valgt Dinamo som ny samarbeidspartner. Neste år har leketøysfavoritten vært 50 år i Norge. Det skal markeres.

12010 32c0e original

– Vår jobb er å inspirere og utvikle morgendagens Lego-byggere. Da trenger vi også samarbeidspartnere som evner å inspirere oss. I Dinamo har vi funnet en partner som kan gi et analogt produkt som vårt et spennende digitalt utgangspunkt for kommunikasjon. Vi er i gang med samarbeidet og ser frem til at kommunikasjonsaktivitetene begynner å materialisere seg i 2012, sier markedssjef i Lego, Anders Aanestad.

Dinamo mener de har landet selve drømmeoppdraget.

– Lego er noe av det mest inspirerende, positive og engasjerende man kan leke med som barn, voksen og kommunikasjonsmenneske. Når muligheten nå byr seg i profesjonell sammenheng kan man ikke annet enn å hoppe i taket, for så å hoppe ned i Lego-klossene igjen. Vi gleder oss!, sier det kreative teamet bestående av Freddy Blomberg, Henrik Hagelsteen og Henrik Johs Sæther.

Øvrige Lego-figurer hos Dinamo er rådgiverne Erik Loe og Pål Drage, prosjektleder Anita Engen Hjelseth og formgiver Inge Fosseie (sistnevnte var åpenbart ikke tilstede da bildet ble tatt). Foto: Dinamo