Lysende profil shortlistet i One show

Den splitter nye visuelle profilen til Glamox, utviklet av Knowit Experience, ble nylig shortlistet i The One Show.

07 Glamox Sign

The One Show opererer med flere frister for innsendelse, og juryen er nå klar med shortlisten til de tidlige påmeldte arbeidene i konkurransen, og der finner vi Glamox-caset fra Knowit Experience. I forbindelse med lanseringen uttalte Marc Ligeti, som er Lead Designer i KXO, følgende om den nye profilen:

– Den nye logoen og identiteten skal uttrykke at Glamox er en kilde til lys. Vi ville skape assosiasjoner til lysstråler, briljans og positivitet og samtidig gi et subtilt hint til bokstaven G. Et tett og godt samarbeid med kunden var avgjørende på veien mot løsningen, ikke minst siden vi måtte ta vare på en etablert, verdifull merkevare, understreker Ligeti.

Ligeti er veldig godt fornøyd med at den nye profilen nå får internasjonal oppmerksomhet. Om profilen mottar en valør av av de høythengende blyantene, annonseres først under The One Show Awards Ceremony, 20. mai i New York City.

I november 2021 ble den nye identiteten lansert internasjonalt til 2300 Glamox-ansatte i 16 land. Den nye identiteten vil gradvis bli tatt i bruk i 2022, blant annet på Glamox’ nye nettsider, som lanseres i mars.

Glamox lanseringsfilm.
Elementer fra identiteten.

Om The One Club for Creativity

The One Club ble etablert i 1961 i New York, og har blitt en av klodens viktigste med hensyn til å fremme det ypperste innen reklame og design hvert år. Snaut 400 toppkreatører fra 48 land deltar i juryen i 2022-versjonen av The One Show. i 2021 ble det sendt inn mer enn 17.000 arbeider i konkurransen. The One Club står også bak konkurransene ADC Annual Awards, Type Directors Club Communication Design and Typeface Design awards, Young Guns og Creative Week.