Mandag kom på tirsdag i Cannes

Cannes Lions: En av filmene i FINN-kampanjen om den fæle fyren Mandag, «Monday Comes Sailing», er eneste norske bidrag på Film-shortlisten i år. Morgenstern står bak både idé og produksjon.

Mandag

Det var fjorårets jobbkampanje fra FINN, myntet på enhver som gruer seg til mandagen, som gikk videre til Cannes Lions-finale tirsdag morgen. Det er filmen «Mandag Comes Sailing» som har gått videre. Den utgjør én av tre filmer der selve dagen er personifisert som verdens verste kollega.

Det er kreatørene Anders Muurman Holm og Sebastian Prestø i Morgenstern som står bak mandagskonseptet, og byrået har også produsert filmene med Erlend Westnes på regi og Martin Myhre som produsent.

Filmen «Mandag på lørdag» fra samme kampanje vant Gullfisken tidligere i år, og kampanjen tok også både bronse og diplom i Gullblyanten.

Vinnerne i Film Lions offentliggjøres fredag kveld.